معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه:

تربیت نسل جوان متعهد و کارآمد با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از مهمترین رسالت‌های معلمان است

ارومیه (پانا) - معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، التزام به اجرای سند تحول آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب را ضامن تربیت نسلی کارآمد و انقلابی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نسل جوان متعهد و کارآمد با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از مهمترین رسالت‌های معلمان است

مجتبی مددیار در گفت و گو با پانا ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم، با تاکید بر اینکه تحقق اهداف بیانیه گام دوم، تنها از نسل جوان به عنوان پیشران جامعه قابل انتظار است گفت: نقش معلمان در تبیین و اجرایی کردن این بیانیه با نگاه به ساحت های سند تحول بینادین، موثر و غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه ترسیم آینده فرهنگی و علمی جامعه وابسته به نظام آموزشی و تربیت جوانانی است که سکان هدایت و اداره کشور را به دست می ­گیرند عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، به جهت ماهیت فرهنگی انقلاب و داشتن جمعیت جوان آن، نقش تعلیم و تربیت در آن بسیار پر رنگتر و مهم است.

این مقام دانشگاهی افزود: بی تردید داشتن یک نظام جامع آموزشی متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی، چراغ راهی برای تحقق اهداف و ارتقای نظام تعلیم و تربیت در تراز انقلاب اسلامی است که مهم ترین نقش در این زمینه را معلمان ایفا می کنند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، امیدآفرینی، تربیت جوانان بصیر و ایجاد روحیه کار و تلاش در جوانان را از دیگر نقش های معلمان دانست و گفت: اگر بخواهیم آموزش‌ها در مدارس در مسیر توسعه پایدار باشد باید دانش‌آموزان را با تصویر درستی از آینده آشنا کرده و آنها را نسبت به آینده خوش‌بین کنیم و همچنین باید داده‌های گذشته و یافته‌های امروز را به آن ها آموزش دهیم.

مددیار با اشاره بر اینکه ضرورت امروز جامعه، وجود دانش‌آموز خلاق، توانمند و با مهارت است عنوان کرد: معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، در کنار آموزش های نظری، با تعلیم مهارت های مورد نیاز در زمینه های مختلف، دانش آموزان و دانشجویان را مهارت محور و کارآمد تربیت می­کند.

وی با اشاره به نقش ویژه معلمان در استمرار آموزش در دوران شیوع بیماری کرونا ویروس عنوان کرد: معلمان با کمترین امکانات، شبانه روزی کوشیدند تا آموزش به هیچ وجه تعطیل نشود و به هر ترتیب چراغ آموزش را روشن نگه داشتند که این علمکرد آنها شایسته تقدیر است.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: خوشبختانه از آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش های حضوری که نیاز آن بیش از پیش احساس می­ شد از سر گرفته شده و معلمان در سراسر کشور مشغول خدمات رسانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار