نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:

هفته معلم، فرصت مغتنم تکریم ظرفیت‌های مثبت معلمی است

کرمان (پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار مدیرکل، اعضای شورای معاونان اداره کل و جمعی از فرهنگیان استان با وی، گفت هفته معلم، فرصت مغتنم تکریم ظرفیت‌های مثبت معلمی است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
هفته معلم، فرصت مغتنم تکریم ظرفیت‌های مثبت معلمی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد همه شهدا به ویژه شهدای آموزش و پرورش و تبریک هفته معلم، گفت: پیشاپیش عید سعید فطر را هم تبریک می گویم و امیدوارم همه ما در ماه مبارک علاوه بر این که مشمول رحمت خداوند شده ایم، مشمول مغفرت خداوند هم شویم و در ردیف روزه داران واقعی باشیم.

وی افزود: در خصوص معلم، سخت گفتن ساده نیست، جایگاه معلم جایگاهی بسیار رفیع و بزرگ است، اولین معلم نبی مکرم اسلام است، شخصیتی که در کسوت نبوت ماموریت معلمی را هم انجام می داد، ماموریت معلمان فوق العاده حساس و مهم است و یکی از مهمترین مسئولیت هایشان در حوزه انسان سازی است .

امام جمعه کرمان تاکید کرد: یک نفر دارایی های فراوانی را باید در خود تجمیع کند تا از لفظ معلمی بتوان برایش استفاده کرد، هم در عمل و هم در علم باید این دو محور را در خود عملیاتی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: حوزه ماموریت معلم بسیار حساس است، در یک عبارت تربیت نیروی انسانی است که اولین مولفه موفقیت، پرورش نیروی انسانی مطلوب است و در مرحله بعد، امکانات، ابزار و شرایط و ... در موفقیت موثر است و آن چه که حرف اول را می زند نیروی انسانی کارآمد، باانگیزه و خوش فهم است که می تواند ایجاد تحول کند و پیشرفت ها را رقم بزند.

وی با بیان این که نتیجه تلاش معلمان به جامعه می رسد، تصریح کرد: چرا جایگاه معلم رفیع است؟ چون معلم انسانی بسیار شایسته است که اندیشه های والایی در خود بارور کرده و به لحاظ عمل، شخصیتی است که به اندیشه هایی ناب باید جامه عمل بپوشاند، معلم محور تعلیم و تربیت است، آن ها که به دنبال استعمار ملت ها هستند وقتی در مجامع اندیشه ورزی خود هستند از تخریب جایگاه معلم غافل نشده اند و می دانند اگر بخواهند بر جوامع حاکم شوند، نیاز به لشکرکشی نیست بلکه یکی از راه های تسلط و فروپاشی این است که دستگاه تعلیم و تربیت را در اختیار بگیرند، معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است و هر کسی به اندازه توانش در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد اگر جایی توان نداشته باشیم تکلیفی خواسته نشده، چرا که پایه تکلیف در فقه، توان، وسع و قدرت است.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: هفته معلم هفته تکریم ظرفیت های مثبت معلمی است، در زمینه جهاد تبیین استاد مطهری تبدیل به یک جهادگر بزرگ شده، هر کسی که می خواهد معارف اسلامی را به خوبی درک کند، باید یک دور کامل آثار استاد مطهری را مطالعه کند، معلم باید با علم و آگاهی معلم جبهه مخالف را بشناسد و بداند که تعلیم و تربیت درست شناخت منش شهید مطهری است، امیدواریم جامعه فرهنگی کشور در این ماموریت بزرگ تعلیم و تربیت در راستای کتاب و سنت به بهترین وجه رسالت خود را انجام و وظیفه معلمی را به بهترین شکل انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار