مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان:

تحصیل، تذهیب و ورزش سه رکن اصلی در راستای نظام تعلیم و تربیت ما است

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان عنوان کرد تحصیل، تذهیب و ورزش سه رکن اصلی در راستای نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل، تذهیب و ورزش سه رکن اصلی در راستای نظام تعلیم و تربیت ما است

نشست خبری صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اصحاب رسانه در شهرستان گرگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تبریک روز کارگر بیان کرد: در نظام تعلیم و تربیت، ما همواره به دانش آموزان خاطرنشان کرده ایم که طبق سخنان رهبر گرامی اسلام،از شما تحصیل، تذهیب و ورزش را درکنار هم می خواهیم و این رادر دستور کار خود قرار‌ داده و با انجام این سه اصل اساسی رسالت خود را انجام خواهیم داد. مسئله بزرگی که در آموزش و پرورش وجود دارد مبحث تربیت و تذهیب است و ما در این راستا به فعالیت های مدارس قوت بخشیدیم و قرارگاه قرآنی را که از وجه اشتراکات شیعه و سنی است را بنا نهادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۳ مدرسه در سطح استان اعلام آمادگی کردند که ۱۱ هزار دانش آموز تحت پوشش این قرارگاه قرار دارند که در این قرارگاه دانش آموزان به یادگیری قرآن، تفسیر سوره و غیره می پردازند.

رضا نظری در ادامه بیان کرد: بحث ورزش در دستور کار ما قرار دارد‌ که در روزهای پنجشنبه و جمعه در مدارس، دانش آموزان می توانند همراه با والدین از فضای باز و ورزشی مدرسه استفاده کنند و این رویکرد باعث تقویت روحیه و حس صمیمیت بین مادر و پدر و فرزند می شود. به لطف الهی و با کمک دولت و وزیر آموزش و پرورش، ما فقط برای سال ۱۴۰۱ ،۴۴ پروژه ورزشی با وزارتخانه قرارداد بسته ایم و زیرساخت‌های این پروژه را آماده کرده ایم و افتتاح این پروژه را در دستور کار خود داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در پایان گفت: تحصیل رکن مهم دیگری است که در دستور کار ما قرار گرفته و به آن توجه ویژه ای می شود، چرا که اگر شرح حال زندگانى مردان بزرگ و خلاّق روزگار را مورد مطالعه و بررسى قرار دهید، خواهید دید که تلاش در راه تحصیل دانش، چه میزان در سعادت و نیک بختى جامعه و جاودانگى آنان تأثیر داشته است. بنابراین ما همواره به تحصیل به عنوان رکن اساسی در زندگی دانش آموزان خود می نگریم. درس خواندن، درس دادن، تحقیق کردن، ابتکار و نوآوری، یافتن راه های میانبر و شکافتن بن بست ها، مجاهدت مستمر علمی است و در مجاهدت علمی نیز همه مردم باید خود را در سازندگی کشور سهیم و شریک بدانند وگام های خود را استوارتر از همیشه به جلو بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار