اثربخشی طرح نماد در مدارس باید افزایش یابد

ارومیه (پانا) - سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت توجه به سلامت روح و روان به اندازه سلامت جسمی مهم و قابل بررسی است و به همین دلیل باید اثربخشی طرح نماد افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اثربخشی طرح نماد در مدارس باید افزایش یابد

رحمانی در جلسه پیشگیری از رفتارهای پرخطر و نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان(نماد) آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: برای ادامه حیات وجود این دو مولفه یعنی سلامت روح و جسم باهم واجب است.

وی با بیان اینکه در محیط کار و در محیط زندگی نیاز مبرم به سلامتی ضروریست گفت: مشکلات روانی دارای طبقه‌بندی است که کارشناسان روان‌شناسی ما به آنها واقف هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی اولویت فعالیت‌های طرح نماد را غربالگری روانی و اجتماعی به عنوان نقشه راه کاهش آسیب‌پذیری دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: اثربخشی طرح نماد در مدارس را باید افزایش و ارتقا داد و لازم است شناخت بیشتری در این باره در مدارسمان ایجاد کنیم.

رحمانی در ادامه طرح نماد را طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در طرح نماد معلمین، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها با شرکت در دوره های آموزشی در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار