معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش و پرورش بویر احمد:

فضاهای ورزشی مدارس باید در اختیار والدین گذاشته شود

یاسوج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش و پرورش شهرستان بویر احمد با اشاره به ضرورت آزاد‌سازی فضاهای ورزشی به صورت کانون مدرسه و کانون سالن‌های آموزش وپروش عنوان کرد این فضاها باید دراختیار  والدین گذاشته شود تا والدین هر محله با دانش‌آموزان و فرزندان خود جهت پویایی و نشاط و سواد حرکتی و تحرک درون کانون، اوقات فراغت خود را به خوبی بگذارند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فضاهای ورزشی مدارس باید در اختیار والدین گذاشته شود

سید قدرت موسوی ارشد با بیان اینکه در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت بدنی رایگان برای تمام سطوح تا پایان دوران آموزش عالی در کنار آموزش و پرورش تصریح شده است، اظهار کرد: در دولت جدید یکی از سیاست های معاونت تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش آزاد سازی فضاهای ورزشی می باشد.

موسوی ارشد افزود: امروزه ورزش هم صبغه سیاسی وهم صبغه اجتماعی و هم صبغه فرهنگی دارد واین جنبه ها که ذکر شدن امروز در ورزش نهفته می باشد.

معاون پرورشی شهرستان بویراحمد، گفت: ورزش امروز یک علم بسیط نیست بلکه یک علم مرکب است که درکنار علم تغذیه ،در کنار علم فیزیولوژی ، در کنار علم روانشناسی و در کنار علم جامعه شناسی و علم بهداشت در سلامتی جامعه نقش دارد .

ورزش موثرترین راه مقابله با بحران ها و آسیب های اجتماعی است

وی عنوان کرد: دچار چاقی و کم تحرکی و همچنین دچار زندگی آپارتمان نشینی زندگی ماشینی شده ایم راه علاج و درمان و رهایی از این معضلات اجتماعی ورزش می باشد.

موسوی ارشد افزود: علاوه بر این امروز یکی از موثرترین راههای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و بحران های اجتماعی در جامعه امروزی خانواده‌ها و دانش‌آموزان باز هم ورزش و تربیت بدنی می باشد. که از قدیم گفتن عقل سالم در بدن سالم می باشد .

مهم ترین نقش مربیان در مدرس استعداد یابی است
وی بیان کرد: ورزش نقش مهمی در کنترل هیجان‌ها و کنترل احساسات در اجتماعی شدن دانش آموزان در احساس هویت دانش آموزان و جامعه بازی می کند که ما باید بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده درست از ظرفیت های مدرسه ای درون مدرسه ای و برون مدرسه اقدامات موثر و خوبی را در راستای تربیت بدنی نشاط و شادابی دانش آموزان داشته باشیم.
موسوی ارشد اظهار کرد: امروز نمونه آن همین افتتاح کانون تنیس درمدرسه آرمیتا مصلی نژاد می باشد که مهمترین نقش مربیان مدیران و معاونان پرورشی ما در مدارس در مرحله اول استعداد یابی می باشد .

وی گفت: استعدادیابی ها باید صورت‌ پذیرد و به کانون تنیس معرفی شوند تا ما بتوانیم برای مسابقات استانی و برون استانی و کشوری دانش آموزان خوبی را پرورش و تربیت دهیم.

خبرنگاران: فائزه کناری - مریم لحاکیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار