مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در شورای آموزش و پرورش :

آموزش و‌ پرورش پیشگام پیشرفت هر کشوری است

بجنورد (پانا) - جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش و سایر مدیران و معاونین استان و شهرستان برگزار شد

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و‌ پرورش پیشگام پیشرفت هر کشوری است

مدیر کل آموزش و‌پرورش استان خراسان شمالی در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حضور پر رنگ دانش آموزان و‌ فرهنگیان در راهپیمایی روز قدس و تشکر از مربیان در آماده سازی دانش آموزان برای اجرای سرود ۳۱۳ نفره دانش آموزی شهرستان در مراسم آغازین راهپیمایی روز قدس گفت: باور ما این است که آموزش و‌پرورش پیشگام پیشرفت هر کشوری است و با وجود آنکه عوامل متعددی در سرنوشت و‌ تربیت انسان ها تاثیرگذار هستند، اما معلمین از مهمترین عوامل این تاثیرگذاری هستند و تمامی انسان های تاثیرگذار در جهان در مدارس تربیت و پرورش یافته اند. بر اساس همین اهمیت است که مقام معظم رهبری می فرمایند معلمان افسران سپاه فرهیخته تربیت هستند که ما از همین جا به 13 هزارو 450 نفر کادر فرهنگی استان ادای احترام می کنیم.

ابوالقاسم اکبری افزود: آموزش پرورش سنگ بنای کشور است و‌ سند تحول بنیادین دکترین حرکتی ما در آموزش و‌پرورش است و انشاالله تکریم معلمین را بصورت ویژه در هفته معلم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده اجرا خواهیم کرد.

اکبری افزود: در سال تحصیلی جاری دانش آموزان استان هفت مدال در المپیادهای علمی کشوری کسب کرده اند که شامل سه مدال طلا،دو مدال نقره و دو مدال برنز است و به نمایندگی در این جلسه از دانش آموز یاسین التماسی دارنده مدال طلا کشوری المپیاد علوم زمین تجلیل خواهد شد.

در ادامه جلسه، اکبری با بیان گزارش عملکرد آموزش و‌پرورش در خصوص مصوبات جلسه قبل شورای آموزش و‌ پرورش پرداخت و گفت: در خصوص طرح آینده پژوهی در هنرستان ها پیش نویس طرح آماده شده است و انشاالله اواخر اردیبهشت ماه طرح نهایی ارائه خواهد شد.

وی افزود: در خصوص احداث هنرستان دخترانه و ایجاد رشته پرورش اسب در منطقه راز و‌جرگلان طرح پیشنهادی به وزارت خانه ارسال شده است.

اکبری تصریح کرد: در خصوص ساخت زمین چمن ‌و سالن های ورزشی در سطح استان با توجه به تخصیص بودجه معادل 12 میلیاردو 300 میلیون تومانی به استان کلنگ زنی آنها در هفته معلم انجام خواهد شد.

وی در ادامه به ارائه آمار رتبه های استان در رده بندی موفقیت در آزمون های سراسری کشور پرداخت و به اقدامات آموزش و پرورش در جهت بهبود عملکرد دانش آموزان در آزمون سراسری دانشگاه ها پرداخت که شامل دعوت از مشاوران برتر کشوری و ارائه سمینارهای انگیزشی توسط آنها در سطح استان، جلسات مشاوره ای و انگیزشی توسط مشاوران استان، استفاده از ظرفیت دبیران جهادی در جهت تقویت دانش آموزان مناطق حاشیه و مدارس عادی، تشکیل گروه های دانش آموزی در بستر شاد، توزیع ۱۶۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی و دارای سوالات آزمون های سراسری در مدارس مناطق محروم سطح استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه به انتظارات آموزش و پرورش از سایر نهادها پرداخت و‌ گفت: امیدواریم با توجه ویژه به مدارس شبانه روزی و تخصیص بودجه دفتر مدیریت و برنامه ریزی استان برای حمایت از دانش آموزان نیازمند و برگزاری کلاس های تقویتی برای این عزیزان و برگزاری همایش های انگیزشی در سالن های اجتماعات دیگر نهادهای دولتی گام موثری برای پیشرفت و ارتقا دانش فرزندانمان براداشته شود.

در پایان مدیر کل گفت: شهردار بجنورد اعلام کرده به دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی که در کنکور سراسری رتبه های یک و دو رقمی بیاورند یک دستگاه لپ تاپ اهدا می شود.

لازم به ذکر است در این جلسه از دانش آموز یاسین التماسی دارنده مدال طلای کشوری المپیاد علوم زمین تجلیل به عمل آمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار