اردبیل،موفق ترین استان در تزریق دُز اول واکسن کرونا

اردبیل(پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:استان اردبیل با تزریق دُز نخست واکسن کرونا برای ۱۰۰ درصد جمعیت هدف، در رتبه نخست کشوری پوشش طرح ملی واکسیناسیون کرونا قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل،موفق ترین استان در تزریق دُز اول واکسن کرونا

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان میانگین پوشش تزریق نوبت اول واکسن کرونا در کشور را ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۹۶۶ هزار و ۲۰۱ دُز نوبت اول واکسن کرونا در سطح استان اردبیل برای افراد واجد شرایط تزریق شده است.

وی میزان پوشش نوبت دوم واکسن کرونا در استان اردبیل را نیز ۹۰ درصد معادل ۸۵۲ هزار و ۷۷۲ دُز اعلام کرد و افزود: استان اردبیل در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا نیز با پنج درصد بیشتر از میانگین کشوری در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین میزان پوشش تزریق دُز سوم واکسن کرونا در این استان را نیز سه درصد بیشتر از میانگین کشوری و حدود ۴۳ درصد ذکر کرد.

محمدیان‌اردی با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در رتبه هفتم پوشش واکسیناسیون کرونا در سطح کشور ادامه داد: تاکنون ۳۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر از جمعیت هدف این استان، نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی میزان استقبال از تزریق دُز سوم واکسن کرونا را در سطح کشور و استان اردبیل ضعیف خواند و اضافه کرد: لازم است با روش‌های مختلف اطلاع رسانی، مصاحبه و ارسال اطلاعات از طریق پیامک، افراد جای مانده برای دریافت واکسن ترغیب شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین گفت: با تزریق دُز سوم واکسن کرونا، در صورت ابتلا به کرونا در بیش از ۸۰ درصد افراد، علائم بیماری گذرا و زودگذر خواهد بود و بر همین اساس لازم است که مردم برای برای تزریق دُز سوم تشویق شوند و فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود.

محمدیان‌اردی خواستار مراجعه شهروندان برای تزریق هر سه دُز واکسن کرونا شد و اظهار کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۶۱۹ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که سه دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

گفتنی است انجام واکسیناسیون موفق در استان موجب شده است روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه داشته باشد به طوری که هم اکنون چهار شهرستان اردبیل، خلخال، مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت آبی، شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و گرمی در وضعیت زرد و شهرستان سرعین در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار