بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان تا پایان اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با اعلام این خبر افزود: بخش‌هایی از محورهای ارتباطی اردبیل - مشگین شهر، رضی - امیرکندی و اردبیل - سرچم جزو ۵۰ کیلومتر بزرگراه قابل افتتاح و بهره‌برداری استان است که عملیات اجرایی آنها روبه اتمام بوده و تا پایان اردیبهشت امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این مسیرها خواهیم بود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، هر سال ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی در استان اردبیل احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: برای توسعه بزرگراه‌ها از ظرفیت ماده ۵۶ بودجه و فاینانس بانکی استفاده شده است. بطوریکه با همکاری بانک مسکن اعتبار پروژه جاده کلور - درام خلخال و با همکاری بانک صادرات اعتبار مورد نیاز پروژه بزرگراه اردبیل - سرچم تامین شده است.

به گفته حیدری علاوه بر افتتاح ۵۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی، طرح نهضت ملی مسکن در استان هم با حضور وزیر راه و شهرسازی در اردبیل کلنگ زنی می‌شود.

وی اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای احداث نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای استان بجز یک شهر تامین شده است با این حال متقاضیان نهضت ملی مسکن باید آورده اولیه خود را بزودی پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: احداث مسکن برای ثبت‌کنندگان منوط به پرداخت آورده متقاضیان است چرا که این طرح تقاضامحور بوده و هرچه واریزی متقاضیان بیشتر باشد تعداد واحد بیشتری احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، قرار است در استان اردبیل ۸۰ هزار واحد مسکونی احداث شود و بر این اساس در بازه زمانی چهار ساله هر سال ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل احداث خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار