رشد ۶۸ درصدی بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان ابتدایی خراسان‌رضوی

مشهد (پانا) - معاون مقطع ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اعلام کرد طبق آمار وزارتخانه ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته جذب دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده در استان رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۲۷۴۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۶۸ درصدی بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان ابتدایی خراسان‌رضوی

آذر رشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه متاسفانه بیشترین عقب ماندگی تحصیلی در دوران کرونا در مقطع ابتدایی اتفاق افتاد، افزود: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این راستا کارگروهی با هدف پیگیری افت تحصیلی در بین دانش آموزان تشکیل داد.

وی گفت: همچنین طرح جبران و تثبیت یادگیری راه اندازی شد و دو مصوبه شامل پویش معلمان جوان و دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان در این طرح قرار گرفت تا فرهنگیان داوطلب با حضور در حاشیه شهر در راستای جبران افت تحصیلی دانش آموزان اقدام کنند.

رشیدی ادامه داد: همچنین روزهای پنجشنبه را فرصت خوبی دانستیم تا معلمان ایثارگر اگر بتوانند زمانی را برای آموزش به دانش آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند اختصاص دهند.

وی با اشاره به کودکان تارک تحصیل در مقطع ابتدایی بیان کرد: متاسفانه در سال تحصیلی ۱۴۰۰_ ۱۴۰۱ حدود ۱۰ هزار و ۱۰۹ دانش‌آموز دختر و ۸ هزار و ۹۰۹ نفر دانش آموز پسر تارک تحصیل شناسایی شدند.

رشیدی با اعلام این آمار که حدود ۱۹ هزار و ۱۸ نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی تاریک تحصیل شناسایی کرده ایم در خصوص عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این زمینه گفت: تلاش کردیم در کارگروه‌های مربوطه زمینه های آسیب این دانش آموزان را پیدا و در راستای رفع آن برآییم.

وی افزود: خوشبختانه طبق آماری که وزارت آموزش و پرورش به استان اعلام کرده است ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته در زمینه جذب دانش آموزان ابتدایی ترک تحصیل رشد داشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار