به‌مناسبت هفته کار و کارگر در بهاباد انجام شد

کارگران شهرستان بهاباد تجلیل شدند

بهاباد (پانا) - در آئینی که به‌مناسبت هفته کار و کارگر با حضور فرماندار، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان بهاباد برگزار شد از تعدادی از کارگران بهاباد با اهدای لوح تقدیر و هدایائی تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کارگران شهرستان بهاباد تجلیل شدند

مدیرکل اداره تعاون کارورفاه اجتماعی استان یزد در این مراسم در سخنانی با تبریک 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر و با بیان اینکه کارگران مهمترین فعالان اقتصادی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند و چرخه تولید و اقتصاد کشور با بهره گیری از وجود این افراد می چرخد و در واقع کارگران پایه و اساس توسعه کشور هستند اظهار کرد: برای کار و کارگر باید ارزش قائل شد به طوری که باید از هرکس که برای روزی حلال و خانواده‌اش تلاش می‌کند، قدردانی شود.

محمدرضا فلاحتی به شعار سال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است اشاره کرد و افزود: کارگران نبض تحرک اقتصاد جامعه هستند.

وی بیان کرد: کارگران در میدان جهادگونه برای توسعه اقتصادی جامعه کار می‌کنند و نمی‌خواهند کشورشان نیازی به کشورهای دیگر داشته باشد.

فلاحتی با تاکید بر اینکه تلاش برای تحقق شعار سال یک وظیفه شرعی و قانونی است، چرا که دشمنان پس از ناکامی در اعمال انواع تحریم‌ها، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را مورد هدف قرار داده‌اند خاطر نشان کرد: رویکرد تمام برنامه‌های ادارات کار استان یزد در سال جدید، تحقق اهداف این نامگذاری است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد عنوان کرد: ایران قوی را کارگران در کارخانه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود می آورند. برای اینکه به شعار سال کمک شود از تولیدات داخل باید استفاده کرد.

وی همچنین در ادامه از پرداخت تسهیلات تبصره 18 به متقاضیان جویای کار خبر داد و افزود: ثبت نام این تسهیلات در سطح استان شروع شده و پرداخت وام 4 درصد است و با یک سال تنفس و بازپرداخت 6 ساله که برای یک کارفرما کاربسیارخوبی است.

فلاحتی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی جهت ایجاد واحد های آرندی و دانش بنیان از ظرفیت پرسنلی که در ادارات تعاون دارند استفاده کنند، گفت: در جوار کارگاه های تولیدی بحث دانش بنیان و نوآوری و خلاقیت در این واحدهای تولیدی شکل گیرد تا شعار سال محقق شود.

در ادامه این مراسم فرماندار بهاباد در سخنانی با تبریک هفته کار و کارگر به همه کارگران زحمت کش و با بیان اینکه جامعه مرهون زحمات کار و کارگر است، گفت: هفته کارگر فرصتی مناسب برای تبیین نقش ارزشمند کارگران در تولید و اقتصاد کشور است و روز کارگر مایه افتخار و روز عزت است.

علیرضا تیموری با بیان اینکه کارگران اقشار پرتلاش و زحمت‌کش جامعه به شمار می‌روند و عامل پیشرفت کشور هستند؛ بنابراین باید از این قشر حمایت‌های لازم صورت گیرد، افزود: اهمیت و موقعیت کارگران به‌عنوان ستون‌های رسیدن به اهداف کلان اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و باید در این زمینه با بهره‌مندی از سیره پیامبر گرامی اسلام و نیز ائمه معصومین سلام‌الله‌علیه مسیر درست را ترسیم کرد.

وی به سه کلمه چاپخانه کارخانه و توپخانه اشاره کرد و گفت: امروز دنیای استکبار از جنگ نظامی خارج شده و جنگ اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و پیروزی در این نبرد بسته به بازوان توانای کارگرانی است که هم در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم در دوران هشت سال دفاع مقدس چرخ صنعت و تولید را متوقف نکردند و همدوش رزمندگان در جبهه تولید و توسعه کشور جنگیدند.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه کارگران سربازان پرتلاش و فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند، افزود: کارگران همواره در راستای خنثی کردن توطئه های دشمن در جنگ اقتصادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید به صورت جهادی نقش آفرینی کرده اند.

تیموری بیان کرد: اسلام به مساله کار اهمیت داده است زیرا دین اسلام دین کار و ضد تنبلی و بیکاری است؛ موفقیت انسان در هر رشته و جایگاهی است در گرو کار است تا انسان اهل تحرک و فعالیت نباشد موفقیتی در او حاصل نمی شود.

همچنین امام جمعه بهاباد دراین مراسم با تبریک روز و هفته کارگر به این قشر زحمت کش جامعه بیان کرد: دین اسلام به تولید ثروت و مساله کار و کارگری توجه ویژه دارد و کار شایسته را عمل صالح و کارگر شایسته را عامل آن اقدام نیکو می داند و کارگر از دیدگاه اسلام آنچنان دارای ارزش است که وی را حبیب الهی می خواند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه کارگران، بازوان توانمند حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند و بدون ‌شک حیات ملت، جامعه و پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی، برگرفته از فرهنگ کار و گسترش اندیشه ‌ورزی کارگران است افزود: در واقع کارگران یکی از مهم ترین ارکان توسعه در کشور بوده که در تعیین کیفیت زندگی و آینده جامعه نقش اساسی ایفا می کنند.

وی بیان کرد: در دین اسلام و احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) به ارزشمند بودن کار و اهمیت جایگاه کارگران تاکید بسیار شده است و همه این موارد نشان از تاکید بر ارزش کار و کارگر از دیدگاه این دین الهی است.

درپایان با اهدای لوح تقدیر و هدایائی از کارگران شهرستان بهاباد تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار