برگزاری آیین تجلیل از افتخارآفرینان المپیادهای علمی در شیروان

شیروان (پانا) - آیین تجلیل از افتخارآفرینان المپیادهای علمی شیروان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مدیران، دبیران و دانش‌آموزان منتخب برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تجلیل از افتخارآفرینان المپیادهای علمی در شیروان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شیروان، نیز ضمن بیان تشکر از مدیر آموزش و پرورش، دبیران و دانش آموزان پرتلاش شهرستان شیروان، علم و دانش را عامل اقتدار معرفی کرد و گفت: کشور ما به برکت نظام تعلیم و تربیت اسلامی توانسته است دانشمندان مومن و متعهدی را پرورش دهد که موجب شده از هیچ تحریمی واهمه نداشته باشیم.

سید خلیل موسوی احمدی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در بحث نانو، هوا فضا، سلول‌های بنیادی، صنایع دفاعی و پزشکی جزء مدعیان جامعه بشری بوده و در طراحی و ساخت ماهواره و موشک های ماهواره بر نیز جزو چند کشور برتر جهان هستیم و همه اینها به برکت نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی گفت: ما ادعا داریم که طی 10 سال آینده پای دانشمندان ما به کره ماه خواهد رسید و همچنین در بحث المپیاد به برکت انقلاب اسلامی در المپیاد جهانی دارای مدال مطلق طلای المپیاد هستیم.

موسوی در پایان از دانش آموزان خوب و پر تلاش شهرستان شیروان بابت کسب 7 مدال رنگارنگ کشوری ( سه مدال طلا و چهار مدار نقره ئ برنز) تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه شهرستان شیروان نیز در آیین تجلیل از منتخبین المپیادهای علمی گفت: بعد از انقلاب، جهش عظیمی در کشور اتفاق افتاده و آن جهش علمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت علمی کشور افزود: حضرت آقا مخصوصا امسال را سال دانش‌بنیان نامیدند.

وی در ادامه گفت: علم به تنهایی انسان را بسوی پیشرفت حرکت نمی دهد و باید با اخلاق و معنویت همراه شود.

تکمیلی با سفارش به دانش آموزان افزود: ما به عالم و دانشمند همراه با اخلاق و ارزش های الهی و انسانی نیاز داریم.

نماینده مردم شریف شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین کسب ۵۰ درصد عناوین المپیادهای علمی استان توسط دانش آموزان شیروان را به دانش آموزان و جامعه فرهنگی شیروان تبریک گفت و شیروان را مهد استعدادها دانست و افزود: دو نهاد خانواده مخصوصا مادران و دبیران و مدیران مدارس نقش برجسته ای در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دارند.

وی گفت: در حوزه مدیریتی و پرورش نیرو جهت سکانداری در مدیریت ها، خراسان شمالی و مخصوصا شیروان ضعیف عمل کرده است. با وجود این در حوزه های مختلف مدیریتی در سطح کشور افرادی مثل حاج آقا حسینی خراسانی در شورای نگهبان فرزند شیروان و از فقهای برجسته شورای نگهبان و منصوب مقام معظم رهبری و دو نفر از استانداران کشور از شیروان هستند که این افراد با تلاش و پشتکار خودشان به آن جایگاه ها دست یافته اند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گفت: از مجموع 365 عنوان کشوری در مرحله اول المپیادهای علمی در استان خراسان شمالی 182 عنوان توسط دانش آموزان شهرستان شیروان کسب شده است.

فرامرز شجاعی افزود: دانش آموز یاسین التماسی که در رشته علوم زمین در سال گذشته صاحب مدال طلای کشوری شده بود، در قالب تیم ملی المپیاد کشوری عازم ایتالیا خواهد شد.

در این آیین دولت اسماعیل زاده فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش، فرانک محمدی رئیس اداره سمپاد استان، ولی علی نیا رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، مظفر نادری معاون آموزش متوسطه، کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان، مدیران مدارس منتخبین المپیاد، علیرضا غلامی، عزیزالله اقبالی، علی سعیدی راد، مهستی بیچرانلو، سکینه اسماعیل زاده، نرگس قربانی نژاد، فاطمه حسن زاده، مرضیه سلیمانی، فریبا نژاد علی و شهین اکبرزاده حضور داشتند.

قرائت قرآن توسط دانش آموز علی نجفی از دبیرستان شهید باغبان، مداحی توسط رضا وقاری مداح اهل بیت (ع) و اهدای لوح سپاس، تندیس و کارت هدیه به مدیران، دبیران، دانش آموزان منتخب و کادر اداری فعال در حوزه المپیاد از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار: ام‌البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار