علی ولی‌زاده:

رسالت خبرگزاری پانا، توانمندسازی خبرنگاران برای تحقق ساحت تربیت اجتماعی سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۴ تهران، خبرگزاری پانا را تنها صدای رسای دانش‌آموزان کشور دانست و عنوان کرد رسالت خبرگزاری پانا در به کارگیری دانش‌آموزان به عنوان خبرنگار، توانمندسازی آن‌ها در کسب مهارت‌های اجتماعی و سواد رسانه‌ای، افزایش جرأت‌مندی و مشارکت‌پذیری آنان در راستای تحقق ساحت تربیت اجتماعی سند تحول بنیادین و توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رسالت خبرگزاری پانا، توانمندسازی خبرنگاران برای تحقق ساحت تربیت اجتماعی سند تحول بنیادین است

علی ولی‌زاده؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۴ تهران در خصوص اهمیت دوره‌های آموزشی خبرگزاری پانا، در گفت‌و‌گو با پانا اظهار داشت: «جامعه امروزی به صورت مستقیم با انواع رسانه ها و برنامه های مختلف رو به رو است. درک صحیح از وضعیت موجود و اطمینان از صحت اطلاعات این رسانه ها، یکی از چالش های مهم به حساب می آید که خبرگزاری پانا می تواند این خلأ را برای دانش آموزان پر کند.»

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: «دانش آموزان می توانند با حضور در دوره های آموزشی پانا و همچنین حضور فیزیکی در خبرگزاری، با مفاهیم کلی و جزئی رسانه آشنا شده و با انعکاس اخبار به موقع و موثق در پیشرفت جامعه مؤثر باشند. با توجه به علاقه و انگیزه‌ای که این عزیزان در حوزه خبر و خبرنگاری دارند، در آینده، خبرنگارانی پویاتر خواهیم داشت.»

وی هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری پانا را علاوه بر کشف و شناسایی استعداد برتر و علاقه مند به خبرنگاری و تحقق تربیت اجتماعی و تقویت سواد رسانه ای، ایجاد یک شبکه دانش آموزی بزرگ از دانش آموزان علاقه مند و توانمند در عرصه خبرنگاری دانست و اذعان کرد: «این شبکه بزرگ از دانش آموزان خبرنگار می تواند تولید خبر در آموزش و پرورش را تسریع و ارتقاء بخشیده و آن را متحول کند. شرکت دانش آموزان در خبرگزاری پانا که با کوچکترین فکر و ایده وارد این خبرگزاری می شوند، نوعی ثروت است و ما به ایده آنها اهمیت می‌دهیم و با این کار می‌توانیم بگوییم که امروزه عزت و تعالی انسان‌ها و خدمت به مردم ایران، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است.»

ولی‌زاده خاطرنشان‌کرد: «باید به خبرگزاری پانا به عنوان محقق نگاه کنیم و در آن مسائل و مشکلات را با تحقیقات و پژوهش نشان دهیم. پانا به عنوان بازوی محکم فکری، عامل محکمی برای پیشبرد هدف های اجرایی است که عامل حرکت و پیشرونده هدف است. از این رو شبکه سازی برای پانا، ارتباط گیری و عضو گیری از میان دانش آموزان مستعد، بسیار مهم است. در این راستا نگارش با صراحت خبر، تقویت روحیه جاه طلبی و امید آفرینی دانش آموزان در آینده، هدف آموزش و پرورش است.»

وی با اشاره به اینکه باید علاقه مندی های دانش آموزان به موقع شناسایی شود و از نیروی نوجوانی و جوانی دانش آموزان برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده شود، گفت: «یکی از وظایف مهم سازمان دانش آموزی، شناسایی استعدادهای نهفته دانش آموزان است که باید آموزش و تربیت خبرنگاران جوان در حوزه دانش آموزی در مدارس، مورد توجه قرار گیرد. در این راستا فرهنگ سازی و گفتمان سازی، مقوله تربیت و جا انداختن اهمیت آموزش و پرورش در جامعه، یکی از رویکردهای اصلی حوزه اطلاع رسانی دانش آموزی و اداری در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت است.»

ولی‌زاده یکی از تهدید ها و چالش های کشور را بی توجهی دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی به هویت ملی خود دانست و اظهار کرد: «خبرنگاران پانا که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت دارند در تقویت هویت ملی دانش آموزان نقش مهمی دارند.»

وی در آخر نقش خبرنگاران افتخاری خبرگزاری پانا در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهم عنوان کرد و افزود: «خبرنگاران پانا به عنوان سفیرانی در مدارس می توانند با تلاش خود آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین که مدرسه در آن به عنوان کانون تربیتی یاد شده است، یاری کنند.»

*دانش‌آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار