امام جمعه یزد: استغفار عامل نزول رحمت الهی است

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت استغفار از اعمال توصیه شده در شب‌های قدر است و استغفار جمعی، رحمت الهی را به سمت استغفارکنندگان سرازیر می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد: استغفار عامل نزول رحمت الهی است

آیت الله محمدرضا ناصری چهارشنبه شب در مراسم شب احیای 19 ماه مبارک رمضان در امامزاده جعفر(ع) یزد اظهار کرد: شب قدر از اهمیت و عظمت بالایی برخوردار است و از شب‌هایی است که سرنوشت انسان و آنچه که انسان برای خود تدارک می بینید، برنامه ریزی و مقدر می شود.
وی با بیان اینکه شب قدر یک شب است اما در سه شب مخفی شده است، افزود: انسان در این شب ها آمادگی پیدا می کند که بتواند عنایات خدا را جذب کند.
ناصری ادامه داد: ماه رمضان ماه تدارک زندگی سعادتمندانه برای انسان است و انسان باید در ماه رمضان آنچه که در تمام دوران سال، برای خود آرزو دارد، در شب‌های قدر برای آن دعا و آن را از خدا درخواست کند و به جبران گذشته بپردازد و غفلت ها و گناهان گذشته خود را جبران کند.
امام جمعه یزد افزود: یکی از اعمال شب های قدر، استغفار و طلب عفو و گذشت از خدای متعال است و در آیات قرآن نیز نسبت استغفار جمعی و فردی بشارت داده و فرموده که هرگاه استغفار کنید، نعمات الهی سرازیر می شود.
وی بیان کرد: روزانه 70 مرتبه استغفار، انسان را در مسیر دوری از گناه قرار می دهد و بر اساس آیه قرآن، در صورتی که استغفار کنید، نعمات الهی بر شما باریده خواهد شد.
ناصری یادآور شد: استغفار جمعی، چهار نعمت بزرگ شامل بارش از آسمان، قدرت و توانمندی، اموال و اولاد را به انسان می رساند.
امام جمعه یزد با بیان اینکه ما همواره در کنف رحمت رحمانیه خدا هستیم، اظهار کرد: خداوند متعال عنایات خود را به همه انسانها دارد اما برای دریافت رحمت خاص خدا، باید هر لحظه و هر آن به یاد خدا باشیم.
وی ادامه داد: همه ما هر آن و هر لحظه نیاز به لطف خدا داریم و اگر خدا یک لحظه به ما عنایت نکند، بسیاری از امور را نمی‌توانیم انجام دهیم.
ناصری با اشاره به دعای سحر ماه مبارک رمضان و سایر ادعیه بیان کرد: امام صادق در هنگام قرائت این ادعیه به درگاه خدا گریه می کردند و این درحالی است که از گناه معصوم بودند و این نشان از اهمیت دعا و التجا به درگاه خداوند متعال دارد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: انسان باید خود را هر لحظه برای مرگ آماده کند و در هیچکدام از ساعات زندگی از خدا غفلت نکند و خود را در محضر خدا ببیند و بداند که هر عملی انجام دهد، همان عمل در فردای قیامت بر او وارد می شود.
وی ادامه داد: باید کاری کنیم که وقتی در ابتدای سفر آخرت قرار گرفتیم، ملائکه به استقبال ما بیایند و نامه اعمال ما سفید و پاک باشد.
ناصری بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا فضیلت های ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم و ضمن استغفار از گناهان گذشته، تلاش کنیم توشه ای برای جهان اخرت جمع آوری کنیم.
امام جمعه یزد تصریح کرد: زمانی که بندگان صالح خدا نزد خدا تضرع و از خدا طلب بخشش می کنند، مشخص می شود که مسیر بسیار سختی در سفر آخرت داریم بنابراین باید مراقبت کرده و دلهای خود را متوجه خدا و انبیا و اهل بیت(ع) کنیم.
وی تاکید کرد: همه باید مراقب باشیم تا شب های قدر را به راحتی از دست ندهیم و ضمن استغفار، خداوند متعال را به رسول خدا و اهل بیت(ع) واسطه قرار دهیم تا انشاالله مورد عنایت خداوند متعال قرار گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار