آیین احیای اولین شب از لیالی قدر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج (پانا) - آیین احیای اولین شب از لیالی قدر با حضور مردم کهگیلویه و بویراحمد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین احیای اولین شب از لیالی قدر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

همزمان با نخستین شب قدر مردم خداجوی کهگیلویه و بویراحمد ضمن دعا و نیایش با خواندن دعای جوشن کبیر و گذاشتن قرآن بر سر ندای الهی العفو و نوای الغوث، الغوث سردادند.

شمار دیگری از شهروندان مومن این استان در شب نوزدهم رمضان در خانه و از طریق تلویزیون برنامه های شب قدر را از طریق شبکه های سراسری تا بامداد امروز دنبال کردند.

مساجد، تکایا، حسینیه ها و برخی از واحدهای مسکونی شب گذشته تا سحرگاه شاهد حضور گسترده مومنان راز و نیاز و نیایش آنان با خالق یکتا بود.

مردم مناطق روستایی،عشایری و شهری این سرزمین ولایتمدار در شب ضربت خوردن امیرمومنان حضرت علی بن ابیطالب (ع) با حضور در مساجد و حسینه ها با تلاوت قرآن و قرائت ادعیه به نیایش با خداوند یکتا پرداختند.

خطبا و وعاظ نیز در این آیین ها ضمن اشاره به اهمیت و برکات شب های قدر به تشریح شخصیت وجودی حضرت علی (ع) پرداختند.

شیعیان هر ساله در شب‌ های ١٩، ٢٠ و ٢١ رمضان با الگوگیری از معصومان ( ع)، به شب‌ زنده ‌داری، خواندن قرآن، دعا و دیگر آیین‌ ها و اعمال این شب می‌ پردازند.

شب قدر به خواندن دعاهایی از جمله "جوشن کبیر"، و "ابوحمزه ثمالی" سفارش شده زیرا انسان با یادآوری لطف، گذشت، رحمت و بخشش بی‌پایان خدای مهربان او را در کنار و دستگیر خویش می‌بیند و نور امید در دلش می درخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار