معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

«طرح عید، هنر و داستان» در مدارس ابتدایی اجرا شد

کرمانشاه (پانا) - در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و رشد تمام‌ساحتی کودکان و تقویت سواد خواندن دانش‌آموزان طرح عید، هنر و داستان با فعالیت‌های «داستان‌گویی» «داستان‌خوانی» «داستان‌نویسی» و فعالیت‌های هنری شامل نقاشی، عکاسی و داستان‌گویی در ایام تعطیلات نوروز در مدارس استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
«طرح عید، هنر و داستان» در مدارس ابتدایی اجرا شد

ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی افزود: دانش‌آموزان طبق روال سال‌های گذشته ایده‌های نوآورانه خود را در ۳ قالب داستان‌نویسی، داستان‌گویی و داستان‌خوانی با موضوع آزاد و با تاکید بر کرونا (و رویداد‌های ناشی از آن) و دلتنگی برای مدرسه تولید کرده با این تفاوت که امسال آن‌ها برای تولید آثار خود از هنر‌هایی مثل عکس، نقاشی و فیلم برای روایت داستان استفاده کرده‌اند.

فضلی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و با توجه به ساحت زیبایی شناختی و رشد فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان و همچنین انس دانش‌آموزان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت مهارت‌های خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب سخن گفتن و خوب گوش دادن و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت و شناسایی و پرورش خلاقیت هنری کودکان از اهداف مهم آموزشی و تربیتی است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی استان عنوان کرد: محورهای اجرای این طرح در دو بخش ادبی (داستان‌نویسی، داستان‌خوانی و داستان‌گویی) و بخش هنری شامل (نقاشی، عکاسی و فیلم کوتاه) در مدارس برگزار شده است.

فضلی اظهار کرد: درآثار دانش‌آموزان قدرت تخیل کاملا مشهود است و این می‌تواند عامل مهم موفقیت در دانش‌آموزان شود.

وی یادآور شد: در راستای بازخورد مناسب شامل تشویق برای انجام فعالیت برای تمام شرکت‌کنندگان لوح تقدیر صادر و در صورت امکان جایزه فراهم و آثار دانش‌آموزان از هر پایه یک اثر و در مجموع سه فعالیت به کارگروه کشوری مربوطه و آثار پژوهشی دانش‌آموزان نیز از هر پایه یک اثر به کارگروه کشوری مستقر در شهرستان‌های استان تهران ارسال خواهد شد.

فضلی در پایان بیان کرد: تمامی دانش‌آموزان شهری، روستایی و عشایری در راستای طرح عید و داستان فعالیت داشتند و آثار منتخب آنان در قالب نمایشگاه مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی در رسانه‌های محلی و در نمایشگاه هفته معلم، به نمایش خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار