سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در جلسه هم اندیشی با مدیران مدارس سمپاد:

ظرفیت‌سازی و ارزش‌گذاری در مدارس سمپاد باید تقویت شود

رشت (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت ظرفیت‌سازی، مهمترین مولفه در انجام هر کاری است و مدیران مدارس سمپاد باید زیرساخت‌های لازم جهت ظرفیت‌سازی را مهیا کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌سازی و ارزش‌گذاری در مدارس سمپاد باید تقویت شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در جلسه هم اندیشی با مدیران مدارس سمپاد، با بیان اینکه مدارس سمپاد به عنوان پیشانی مدارس استان هستند، افزود: مدیران مدارس سمپاد به خوبی دغدغه های دانش آموزان را شناسایی می کنند و خوشبختانه این ظرفیت سازی در مدارس سمپاد قابل قبول است.

وی در ادامه با اشاره به انگیزه حضور دانش‌آموزان در مدارس سمپاد، خاطرنشان کرد: زمانی که انگیزه حضور وجود داشته باشد و موانع حضور دانش آموزان در مدارس برطرف شود، آموزش ها به نحو مطلوب پیگیری می شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه به پیگیری جدی وزارتخانه جهت حضور دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: بعد از دو سال و نیم تعطیلی مدارس چون آسیب هایی وجود دارد و ظرفیت‌ها بالا نیست، باید این ظرفیت‌ها را به حداکثر برسانیم و این توسط مدیران مدارس انجام می‌شود. همچنین کرونا باعث شده تا بسیاری از ذائقه ها، نظام ارزشی دانش آموزان و ...تغییر کرده است. ما در دنیای کنونی در مرحله ریکاوری و بازیابی هستیم. تمام این برنامه‌ریزی‌ها در مدارس باید هوشمندانه باشد و می‌توانیم با استفاده از مشاورین در مدارس سمپاد از بسیاری از این آسیب ها جلوگیری کنیم.

فائزی در ادامه به تربیت دانش آموز تمام ساحتی در مدارس سمپاد اشاره کرد و گفت: حوزه‌های اجتماعی و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر می توانیم با به کارگیری دانش آموزان در بخش‌های هنری، اعتقادی، فرهنگی و ... مهارت های لازم را آموزش دهیم. همچنین در بخش های اعتقادی نباید فشار وجود داشته باشد، ولی همه باید اهتمام داشته باشیم. حتی حوزه ارزشی باید به صورت خواستنی و دلچسب نشان داده شود ولی در نهایت این مسیر باید ارزشی باشد.

وی همچنین در خصوص شفافیت سازی مالی، تصریح کرد: ما باید بر اساس الگوهای نظام حرکت کنیم، شفافیت سازی موجب آرام تر شدن فضای کاری می شود و در ادامه کمک بیشتر اولیا را در پی دارد.

در ادامه سرپرست آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، با اشاره به اهمیت آموزش های حضوری و اینکه در آموزش‌های مجازی نیز توانمندی هایی را کسب کردیم، گفت: ارتباط چهره به چهره دانش آموزان و معلمان باعث کسب مهارت های لازم می‌شود و مدارس سمپاد با فراهم کردن بستر و امکانات مناسب، تعامل بیشتر بین دانش آموزان و مدرسه را فراهم کردند.

وی همچنین با تأکید بر تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی، افزود: ما در این مسیر تربیتی باید شایستگی های موجود دانش آموزان را در مدارس شناسایی و تقویت کنیم. همچنین تسهیل کننده جریان رشد و تربیت دانش‌آموزان باشیم و در این بین مدیران مدارس می توانند نقش راهبری کارآمد را داشته باشند.

سرپرست آموزش متوسطه اداره کل در ادامه با بیان اینکه افق مدارس سمپاد باید در سطح ملی مقایسه شود، گفت: جهت پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی مدارس سمپاد نیاز به گسترش فعالیت‌های پژوهشی در این مدارس است. با توجه به اینکه پژوهش ها معمولا در دوره متوسطه اول بیشتر کسب مهارت ها است، اما این مهارت ها در دوره متوسطه دوم به بحث پژوهشی گرایش دارد و با توجه به شعار امسال به عنوان سال دانش بنیان، ما باید دانش‌آموزان را در این مسیر سوق دهیم تا از مدرسه دانش آموزان و در آینده به عنوان دانشجویانی پژوهش گر معرفی کنیم.

شایان ذکر است در این جلسه به مواردی از قبیل: اختصاص نیروی انسانی، زمان بندی کلاس ها، شیوه نامه هماهنگ مالی در مدارس سمپاد و رسانه ای کردن موفقیت های کسب شده در مدارس سمپاد اشاره شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار