از فرزانگان تا زمین کشاورزی

همدان (پانا) - نسا الله‌وند، دختر ١۴ ساله همدانی با وجود قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان به دلیل علاقه زیادی که به پیشه پدری یعنی کشاورزی دارد، درکنار پدر در زمین پدری خود کشاورزی می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
از فرزانگان تا زمین کشاورزی

الله‌وند در گفت و گو با پانا در خصوص این تصمیم می‌گوید: «از کودکی علاقه خاصی به خاک و کشاورزی داشتم و در کنار پدر در زمین کشاورزی‌مان خاک بازی می‌کردم. بعد از مدتی که بزرگتر شدم فعالیت هایم بر روی زمین از خاک بازی به کمک کردن به پدر و کشاورزی تبدیل شد. سال قبل در آزمون تیزهوشان شرکت کردم و قبول هم شدم؛ اما به دلیل شرایطی که داشتم ترجیح دادم در مدرسه عادی روستای مان ادامه تحصیل بدهم.»

در روستای محل سکونتش و روستاهای مجاور، نسا را به عنوان یک دختر باهوش، باانگیزه و تلاشگر می‌شناسند. نسا نشان داده که علاقه به کارها و رشته‌های گوناگون هیچ ربطی به پسر یا دختر بودن ندارد و جنسیت نمی‌شناسد.

وی از علاقه خود به موتورسواری می‌گوید: «از ٨ سالگی علاقه خاصی به موتورسواری داشتم اما به دلیل سن کم پدرم این اجازه را به من نمی‌داد. سر انجام با اصرارهای خودم پدرم برای اولین بار در ١١ سالگی به من اجازه داد که با کمک او سوار موتور شوم.»

نسا هم اکنون به صورت افتخاری و داوطلبانه عضو خبرگزاری پانا استان همدان است و علاوه بر چندین فعالیتی که دارد به تهیه خبر نیز مشغول است.

او ادامه می‌دهد: «من شب و روز عاشقانه در کنار پدرم کشاورزی کردم. در فصل کاشت در کشت گیاهان همراه پدرم بودم، بسیاری از شب‌ها تا نیمه‌های شب آبیاری کردم و در فصل برداشت با دیدن حاصل زحماتم انرژی گرفته‌ام.»

نسا فعالیت هایی دارد که شاید با روحیات بسیاری از دختران ناسازگار باشد اما او در عین انجام این فعالیت ها طرافت و دخترانگی خود را نیز حفظ کرده است.

وی بیان می‌کند: «من علاوه بر کارهای فنی به هنر هم خیلی علاقه دارم و چندسالی می‌شود که نقاشی و طراحی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده ام.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار