معاون بهداشت وزارت بهداشت:

ذخیره واکسن کرونا حدود ۵۰ میلیون دُز است

تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت اکنون ذخیره واکسن کرونا در کشور حدود ۵۰ میلیون دُز است و پیش‌بینی می‌شود که نیاز باشد یک دُز دیگر واکسن به کل جمعیت تزریق شود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ذخیره واکسن کرونا حدود ۵۰ میلیون دُز است

به گزارش وبدا، کمال حیدری با بیان این مطلب، اظهار داشت: خوشبختانه به اندازه مصرف واکسن تا پایان سال، ذخیره کافی داریم و واکسن‌های داخلی نیز به سبد واکسیناسیون کشور، اضافه شد. واکسن های داخلی به تولید مناسبی رسیده و مجوزهای صادرات را دریافت کرده اند. میزان صادرات واکسن های داخلی، ۲۰ درصد تولیدات بود که قابل افزایش است.

وی افزود: دغدغه ما عدم دریافت نوبت سوم واکسن برای افرادی است که دو دُز واکسن تزریق کرده اند. تقاضای ما این است حتما افراد بالای ۱۸ سال، سه نوبت واکسن را دریافت کنند چراکه کرونا، رفتارهای ناشناخته ای دارد و جهش های جدیدی در آن رخ می دهد.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: تا قبل از شکل گیری موج جدید بیماری، لازم است که واکسیناسیون تکمیل شود که زمان را برای افزایش ایمنی جمعی از دست ندهیم. طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ثبت نوبت سوم واکسن کرونا باید در سامانه "ایران من"، تکلیف شده و یکی از موارد محدودیت های هوشمند، دریافت نوبت سوم واکسن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار