برگزاری جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی با موضوع کمیسیون‌های مشترک اقتصادی

تهران (پانا) - در راستای فعال‌سازی هرچه بیشتر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف جهت افزایش مبادلات تجاری با کشورها، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه ۲۴ فروردین اقدام به برگزاری جلسه فوق العاده ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی با موضوع کمیسیون‌های مشترک اقتصادی کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی با موضوع کمیسیون‌های مشترک اقتصادی

به گزارش وزارت امور خارجه، در این جلسه که به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه و با حضور معاونین و مدیران کل سایر وزارتخانه ها و دستگاه های مسئول در برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی برگزار گردید، اهم موضوعات مرتبط با کمیسیون. های مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
از مهم ترین مطالب مطرح در این جلسه می توان به ارائه آخرین وضعیت کمیسیون های ایران با سایر کشورها، پیشنهادات در جهت فعال سازی دبیرخانه های کمیسیون های مشترک، کمک به افزایش صادرات غیر نفتی کشور در سال جاری، انتقال فناوری، کمک به صادرات خدمات فنی و مهندسی و محصولات شرکت های دانش بنیان و همچنین تأکید بر مسئولیت وزارت امور خارجه در جهت هدایت، پیگیری و ارزیابی کمیسیون های مشترک اقتصادی اشاره کرد.
شایان ذکر در سایه این تلاش ها در نیمه دوم سال گذشته نیز ۶ کمیسیون مشترک اقتصادی برگزار گردید که تاثیر بسزایی در پیشبرد برنامه های اقتصادی دوجانبه و افزایش حجم مبادلات تجاری با طرف های مقابل داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار