کارشناس منطقه ۱۳ در گفت‌و‌گو با پانا:

آسیب‌های دوران پسا کرونا در دانش‌آموزان جدی گرفته شود

تهران(پانا)- در حال حاضر جامعه پسا کرونا یک جامعه ماشینی و غیر اجتماعی شده و برای شروعی تازه و حضور در مدارس، ترس و تردیدی در دانش‌آموزان و خانواده‌ها، ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آسیب‌های دوران پسا کرونا در دانش‌آموزان جدی گرفته شود

مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ در بازگشایی مدارس در فروردین سال ۱۴۰۱ و شروعی تازه پس از دوران طولانی دوری از مدارس به نقش مشاوران مدارس در کاهش آسیب های روانی اجتماعی دانش آموزان تاکید کرد.
نظری با اشاره به مشکلات دانش آموزان و آسیب های وارده در ایام کرونا و با تاکید بر مشکلاتی که در ایام بازگشایی مدارس در پسا کرونا شاهد آن خواهیم بود گفت: عدم حضور فیزیکی در محیط‌های آموزشی سبب شد، برخی از دانش‌آموزان به افسردگی گرایش یابند، عزت نفس آنها تضعیف و اضطراب و تنش در آن ها تشدید شده است در حقیقت شیوع کرونا، افسردگی برخی از دانش‌آموزان را نمایان کرد. در حال حاضر جامعه پسا کرونا یک جامعه ماشینی و غیر اجتماعی شده و برای شروعی تازه و حضور در مدارس، ترس و تردیدی در دانش آموزان و خانواده ها، ایجاد شده است.
او افزود: آسیب های اجتماعی دوری از مدارس از جمله اضافه وزن، افت تحصیلی، مدرسه هراسی و افسردگی در میان دانش آموزان مشاهده می شود که این آسیب ها باید حتما توسط مشاورین مدارس شناسایی و بررسی شود.
وی با تاکید بر جدی گرفتن آسیب های دوران پسا کرونا در دانش آموزان ادامه داد: در این دوران در راستای سلامت روانی دانش آموزان، طرح های خوبی در منطقه ۱۳ اجرا شده؛ از جمله طرح یاریگران زندگی، صدای مشاور و طرح همدل که مدیران مدارس در این طرح ها با ما همراه بودند.
نظری با توجه به بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین، اقدامات و راهکارهای مشاورین برای کاهش مشکلات و آسیب ها در مدارس که در جلسات تخصصی مشاوران مدارس مطرح شد را برشمرد:
- تشکیل جلسه کمیته بحران روانی اجتماعی دانش آموزان روز یکشنبه ۱۴ فروردین و ارسال صورتجلسه به کارشناسی مشاوره
- شرکت در مسابقه طرح های خلاقانه جهت شاداب سازی مدارس در بازگشایی پساکرونا
- توانمندسازی دانش آموزان، اولیاو دبیران جهت ارتقائ تاب اوری و ....
- اطلاع رسانی به دانش آموزان جهت شرکت در دوره مدیریت استرس و دریافت گواهینامه در سامانه همگام
تهیه محتواهای آموزشی در جهت کاهش مشکلات پسا کرونا
کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ در پایان اظهار کرد: مشاورین مدارس و مرکز مشاوه منطقه ۱۳ با برنامه ریزی و هماهنگی قبلی و با همکاری مدیران مدارس و والدین، برای سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان و کاهش آسیب ها، آماده ارائه خدمات در این دوران پسا کرونا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار