مدیرکل هواشناسی استان قزوین:

خیزش گرد‌وخاک و آلودگی هوا استان قزوین را فرا می‌گیرد

قزوین (پانا) - مدیرکل هواشناسی استان قزوین اعلام کرد از ظهر امروز تا پنجشنبه ۲۵ فروردین به دلیل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، آلودگی هوا و کاهش دید در کلیه مناطق استان به ویژه بخش‌های غربی رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
خیزش گرد‌وخاک و آلودگی هوا استان قزوین را فرا می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان قزوین، یوسف شیخ‌الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار سطح زرد شماره 5 مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان قزوین درباره کاهش کیفیت هوا خبر داد و اظهار داشت: از ظهر امروز تا پنج‌شنبه 25 فروردین به دلیل وزش باد شدید شاهد خیزش گردوخاک، آلودگی هوا و کاهش دید در کلیه مناطق استان به ویژه بخش‌های غربی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: وزش باد‌های نسبتاً شدید از جنوب‌ غربی در ساعت‌‌‌های بعدازظهر و شب بیشتر خواهد بود و به همین خاطر احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های سبک و موقت هم در کنار آلودگی هوا و برخاستن ریزگرد وجود دارد. بنابراین جلسات کارگروه مبارزه با آلودگی هوا باید در سطح شهرستان‌ها برگزار شده و تصمیمات لازم گرفته شود.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: به همین خاطر شهرداری‌ها باید نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک شهری به ویژه تابلوهای تبلیغاتی اقدام کنند و سازمان جهادکشاورزی هم باید درباره مستحکم کردن پوشش گلخانه‌ها اقدام عاجل و سریع داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین کلیه افراد باید از ترددهای غیرضروری در فضای باز اجتناب کرده و همچنین انجام کار در چنین فضاهایی به ویژه در اماکن و نواحی مرتفع را ممنوع کنند. ضمن اینکه از بخش‌های راهداری و خدمات شهری هم انتظار داریم که تمهیدات لازم برای مقابله با کاهش دید و اختلال در ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری را پیش‌بینی و اجرا کنند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین در ادامه از احتمال بارش رگبار و رعدوبرق پراکنده در نیمه شرقی استان در روز چهارشنبه هم خبر داد و گفت: به همین خاطر احتمال لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد ناشی از آن وجود دارد و کلیه هم‌استانی‌ها و گردشگران باید هنگام سفر در بخش شرقی استان احتیاط لازم را رعایت کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: در ضمن از امروز تا پایان هفته روند نسبی افزایش دما تداوم خواهد داشت و به همین خاطر باید مراقب هجوم برخی آفت‌ها مثل ملخ و پروانه به باغات و زمین‌های زراعی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار