طرح «صیانت» به صحن علنی مجلس بازگشت

تهران (پانا) - نماینده مردم چابهار گفت با تصمیم نمایندگان طرح صیانت از کمیسیون مشترک خارج شده و در صحن علنی بررسی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۹۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح «صیانت» به صحن علنی مجلس بازگشت

معین‌الدین سعیدی در جمع خبرنگاران درباره بررسی طرح صیانت گفت: با تصمیم نمایندگان در جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس، طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی از کمیسیون مشترک خارج شده و در صحن علنی بررسی می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرداد سال گذشته تصمیم گرفتند، بررسی «طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی» طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون ویژه سپرده شود. طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.» بنابراین با موافقت نمایندگان با این درخواست، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به جای بررسی در صحن علنی مجلس در کمیسیون مشترک و ویژه بررسی شده و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

پس از حدود ۷ ماه بررس این طرح در کمیسیون مشترک، سرانجام سوم اسفند سال۱۴۰۰ کمیسیون مشترک کلیات طرح صیانت را به تصویب رساند که انتقادات زیادی را علیه مجلس در فضای مجازی به همراه داشت.

به دنبال این انتقادات معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای، مصوبه کمیسیون ویژه مبنی بر تصویب کلیات طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی را ابطال کرد. پس از آن حدود ۱۸۵ نماینده در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس خواستار بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس شدند.

نمایندگان مجلس در جلسه غیر علنی امروز این درخواست را بررسی و طرح صیانت را تعیین تکلیف کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار