رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد:

افزایش شمار بیماران کرونا در خوزستان بعد از تعطیلات نوروزی

اهواز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا بعد از تعطیلات نوروزی گفت در ۲۸ اسفند حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان شناسایی شدند اما در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۸۵ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۹۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش شمار بیماران کرونا در خوزستان بعد از تعطیلات نوروزی

محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که صبح امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تعطیلات نوروز که از اواخر اسفندماه آغاز شد، کادر بهداشت و درمان بیشترین حضور را داشتند؛ نیروهای بهداشت در اماکن حضور زائران راهیان نور و مهمانان نوروزی حضور یافتند و خدمات لازم را ارائه دادند و نیروهای درمان نیز به این گروه، خدمات‌رسانی کردند.

وی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا بعد از تعطیلات نوروزی افزود: در ۲۸ اسفندماه حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان شناسایی شدند، اما در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۸۵ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که از یک هزار و ۱۲۲ فرد مشکوک تست کرونا گرفته شد و ۲۳۴ مورد مثبت شناسایی شد. یعنی موارد بیماری دو تا سه برابر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هم اکنون۱۵۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۹۳ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۶۴ نفر در بخش‌های ویژه بستری و ۱۴ بیمار نیز اینتوبه هستند.

سرمست با بیان اینکه اکنون تزریق واکسن در حداقل‌ترین میزان است، افزود: هم اکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون کمتر از ۹۰ درصد، نوبت دوم کمتر از ۸۰ درصد و نوبت سوم ۳۰ تا ۳۲ درصد است بنابراین به منظور جلوگیری از وقوع پیک مجدد، مردم باید برای تزریق واکسن تشویق شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار