وقتی درس ایثار و ازخودگذشتگی فقط دیکته نمی‌شود

قزوین(پانا) -مدیر آموزگارفداکار قزوینی ۱۰ کیلومتر راه را طی می‌کند و از مسیر صعب‌العبورصخره می‌گذرد، تا شاگردانش که دسترسی به اینترنت ندارند، از درس عقب نمانند و ترک تحصیل نکنند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
وقتی درس ایثار و ازخودگذشتگی فقط دیکته نمی‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ محمد قاسمی مدیر آموزگار دبستان شهید هادی قاسمی، روستای لطر منطقه الموت غربی در دو شیفت، صبح در دبستان شهید صفی خانی، روستای هیر و بعدازظهر در روستای لطر که دو دانش آموز دارد تدریس می کند، او هر روز ۱۰ کیلومتر راه را طی می کند و از مسیر صعب العبورصخره می گذرد، تا شاگردانش که دسترسی به اینترنت ندارند، از درس عقب نمانند و ترک تحصیل نکنند.

این معلم می گوید برای رسیدن به دبستان شهید هادی قاسمی روستای لطر و تدریس به ۲ دانش آموز خود، مسیر دیگری هم هست ولی مسافت خیلی طولانی است، اگر بخواهددور بزند، با توجه به کوهستانی بودن منطقه، باماشین حدود ۲ تا۳ساعت باید در رفت و آمد باشد که در نتیجه سرموعد از این مسیر به مدرسه نمی رسد.

قاسمی ادامه می دهد، نمی‌توانم دانش‌آموزانم را از یادگیری محروم کنم پس ترجیح می دهم با همین شرایط هر روز راهی مدرسه شوم تا مبادا وقفه ای در آموزش دانش آموزی ایجاد شود.

کم نیستند از این معلمان فداکار در روستاهای استان در شرایطی که امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت نیست، همچنان با ایثار، ازخودگذشتگی و بی هیچ چشم داشتی از مسیرهای طولانی خود را به دانش‌آموزانشان می‌رسانند تا مبادا دانش آموزی از آموزش محروم بماند، آخر معلمی فقط شغل نیست، عشق، هنر، ایثار و فداکاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار