رشد 11 درصدی اهدای خون در استان یزد

یزد (پانا) - مدیر کل انتقال خون استان یزد از رشد 11 درصدی اهدای خون در استان یزد در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد 11 درصدی اهدای خون در استان یزد

به گزارش اداره کل اهدای خون استان یزد، نقی تقوائی با اشاره به استقبال خوب مردم یزد در امر اهدای خون گفت: در سال گذشته 52 هزار و 465 نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 43 هزار و 790 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون یزد ادامه داد: از این تعداد اهدای خون، 97 درصد مرد و مابقی زن بودند که 65 درصد اهداکننده مستمر، 24 درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، آمار اهدا کنندگان خون نسبت به مدت مشابه قبل از آن 11 درصد رشد داشته است، افزود: در این مدت، 82 هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی استان و بیش از 3 ‌هزار واحد خون به استان‌های همجوار ارسال شده است.

تقوائی با بیان این‌که متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر یک‌هزار نفر، 25 نفر است، اظهار کرد: در استان یزد به ازای هریک هزار نفر، 37 نفر خون اهدا می‌کنند که این امر، نشان دهنده مشارکت خوب یزدی ها در بحث اهدا خون است.

وی با اشاره به این‌که یزد یکی از قطب‌های درمان در کشور است و۴۰ درصد اشغال تخت‌های استان مربوط به بیماران استان‌های همجوار است، افزود: خوشبختانه در سال گذشته با مشارکت مردم توانستیم 100 درصد درخواست مراکز درمانی را پاسخگو باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان این‌که در سال گذشته یک هزار و 712 واحد پلاکت آفرزیس جهت مراکز درمانی تهیه شده، تصریح کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است از شهروندان دعوت می کنیم برای حفظ ذخایر خون، اهدای خون را در ماه مبارک رمضان نیز در برنامه خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار