وزیر آموزش و پرورش:

«سازمان پژوهش» به‌عنوان مرکز فرماندهی در برنامه‌ریزی درسی نقش اساسی دارد

زمینه مشارکت و تعامل سازمان پژوهش با همه‌ بخش‌های وزارت آموزش و همه‌ ارکان تعلیم و تربیت فراهم شود/ ضرورت تقویت و رونق‌بخشی به جشنواره‌های فیلم رشد و تولید محتوای الکترونیک

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار نوروزی با سرپرست و مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بر تعامل همه ارکان نظام تعلیم و تربیت با این سازمان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
«سازمان پژوهش» به‌عنوان مرکز فرماندهی در برنامه‌ریزی درسی نقش اساسی دارد

دیدار نوروزی مدیران سازمان پژوهش با یوسف نوری برگزار شد. در این نشست حجت السلام والمسلمین دکتر علی لطیفی، ‌سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ابتدای جلسه ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با آغاز ماه مبارک رمضان؛ بهار معنویت و دل‌ها، با اشاره به شعار سال جدید "‌تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" از سوی مقام معظم رهبری به مباحث مطرح شده در جلسه شورای مدیران سازمان اشاره کرد و بر عزم این سازمان بر ایجاد امید، ‌روشنگری، ‌جهاد تبیین و تحول در برنامه درسی و روش‌های یادگیری و یاددهی تأکید کرد.

در بخش دوم این نشست هر یک از مدیران سازمان ضمن تبریک سال نو، به معرفی کوتاه خود پرداختند.

در بخش پایانی یوسف نوری ضمن تبریک سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با تاکید بر ماموریت‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در تحقق اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت، بیان کرد که فعالیت‌های این سازمان در ابعاد مختلف تولید محتوای برنامه‌ی درسی، ‌ارائه معیارهای طراحی محیط تربیتی، ‌ مواد و محصولات آموزشی نقش و اهمیت بسیار مهمی دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی درسی شامل مبانی، اهداف، ‌روش‌های اجرا، ‌محتوای درسی و ارزشیابی امری بسیار سخت و زمان‌بر است و انتظارات نیز از سازمان پژوهش بسیار زیاد است. این سازمان به عنوان یک مرکز فرماندهی برنامه درسی حتی زمان و فضا را نیز باید برنامه‌ریزی کند. در این راستا لازم است زمینه مشارکت و تعامل سازمان پژوهش با همه‌ بخش‌های وزارت آموزش و همه‌ی ارکان تعلیم و تربیت فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در خصوص درج رمزینه پاسخ سریع در کتاب‌های درسی بر تقویت و رونق‌بخشی به جشنواره‌های فیلم رشد و تولید محتوای الکترونیک نیز تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار