پلمب 27 واحد صنفی متحلف در تعطیلات نوروزی 1401

یزد (پانا) - از 25 اسفند تا 15 فروردین، 27 واحد صنفی متخلف از سوی بازرسان بهداشت محیط در استان یزد پلمب شدند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پلمب 27 واحد صنفی متحلف در تعطیلات نوروزی 1401

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی از 25 اسفند تا 13 فروردین گفت: در این مدت، از 8 هزار و 64 مراکز تهیه وتوزیع واماکن عمومی حساس، اماکن بین راهی، سامانه های آبرسانی و مراکز عرضه قلیان بازرسی شد.

جعفری ادامه داد: در این بازدیدها، 229 مورد به علت تخلف از قوانین و مقررات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و از این تعداد 27 مورد به علت نقص بحرانی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

وی با اشاره به موارد پلمب شده افزود: چهار مرکز و اماکن بین راهی، 18 مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و 5 مورد از اماکن عمومی به دلیل تخلف پلمب شدند.

جعفری گفت: همچنین جهت نظارت وکنترل بر مواد غذایی عرضه شده در سطح توزیع، تعداد هزار و 502 مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شد و مقدار 10707.01 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای ارتقاء بهداشت متصدیان و افراد درگیر در تهیه و عرضه مواد غذایی، تعداد 725 مورد کارت تندرستی صادر شده است.

جعفری به گردشگرپذیر بودن استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این مدت از 379 مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر بازرسی شد و چهار واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد تاکید کرد: همچنین جهت کنترل کیفی آب آشامیدنی مورد استفاده سه هزار و 283 مورد کلرسنجی انجام شده است.

دکتر جعفری تصریح کرد: در این طرح تعداد 105 اکیپ بازرسی مشغول فعالیت بودند که شامل 154 نفر از همکاران بهداشت درسطح محیط استان یزد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار