جدیدترین اخبار از پروژه تحقیقاتی تولید واکسن سالک در کشور

تهران (پانا) - ​رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت پروژه تحقیقاتی تولید واکسن سالک در کشور در مراحل پایانی خود قرار دارد و ان‌شاءالله پس از مشخص شدن مراحل نهایی و نتایج قطعی تولید خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جدیدترین اخبار از پروژه تحقیقاتی تولید واکسن سالک در کشور

به گزارش وبدا، محمد مهدی گویا با بیان این مطلب، گفت: پروژه تحقیقاتی برای تولید واکسن سالک در کشور اولین بار حدود ۵ سال گذشته توسط استاد دکتر دانشور عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شروع شد.

وی در ادامه افزود: مراحل اولیه تحقیقاتی این واکسن در دو استان خراسان رضوی و کرمان صورت گرفت و به دنبال نتایج اولیه ارائه شده، کمیته کشوری سالک تشکیل و نتایج در این کمیته ارائه شد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به این که کمیته کشوری سالک تصمیم به حمایت از انجام این تحقیق برای مراحل بعدی گرفت، گفت: این تحقیقات در استان‌های ایلام، اصفهان و شیراز ادامه پیدا کرد که این مرحله تقریبا حدود یک سال و اندی به طول انجامیده است و نتایج آن نیز به پایان رسیده و مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در کمیته کشوری سالک نیز مطرح شده است.

گویا افزود: از آنجایی که پروژه هنوز به پایان نرسیده ان‌شاءالله پس از مشخص شدن نتایج قطعی، آنها را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: به هرحال اگر نتایج آن طوری که انتظار می‌رود خوب باشد که قطعا هم همینطور خواهد بود ما به یک دستاورد بزرگی در کشور دست پیدا خواهیم کرد و امیدوارم که بتوانیم واکسن سالک را به کل دنیا و یا حداقل به کشورهای خاورمیانه که بزرگترین مشکل را با سالک دارند، ارائه کنیم.

گویا با بیان این که در اجرای این پروژه دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی، شیراز، اصفهان، ایلام و کرمان نهایت همکاری را به عمل آوردند و تلاش‌های بسیار زیادی در طول این ۵ سال صورت گرفته است، اظهار کرد: می‌توان گفت این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های تحقیقاتی واکسن در کشور است.

وی در پایان با تاکید بر این که نتایج اولیه بسیار درخشان است، افزود: اگر این واکسن مراحل نهایی خود را طی کرده و مورد تایید قرار گیرد به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین واکسن‌های تولید شده در دنیا برای پیشگیری از سالک خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار