هفت هزار و ۲۹۰ نفر تا پایان سوم فروردین ۱۴۰۱، از موزه ملی ایران بازدید کردند

تهران (پانا) - رییس کل موزه ملی ایران تعداد بازدیدکنندگان این موزه را فقط در سه روز نخست نوروز ۱۴۰۱ برابر با تعداد کل بازدیدکنندگان نوروز ۱۴۰۰ اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هفت هزار و ۲۹۰ نفر تا پایان سوم فروردین ۱۴۰۱، از موزه ملی ایران بازدید کردند

جبرییل نوکنده، رییس کل موزه ملی ایران ضمن ارائه آمار بازدیدکنندگان از موزه ملی ایران، گفت: با آغاز برنامه‌های نوروزی موزه‌ها از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان سوم فروردین ۱۴۰۱، هفت هزار و ۲۹۰ نفر از این موزه بازدید کردند که از این میان ۱۳۶ نفر از سایر ملل بودند.

وی در مقایسه با نوروز سال گذشته، اظهار کرد: موزه ملی ایران، در نوروز ۱۴۰۰ میزبان شش‌هزار و ۷۲۳ نفر بازدید بود، درحالی که میانگین بازدید سه روز نخست نوروز ۱۴۰۱ از کل بازدیدهای نوروز سال قبل بیشتر بوده است.

رییس کل موزه ملی ایران، درباره میزان افزایش گردشگران خارجی در مقایسه با دو نوروز ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: موزه ملی ایران در نوروز ۱۴۰۰ تنها ۹ گردشگر خارجی را در میان آمار خود به ثبت رسانده بود، در حالی که امسال ۱۳۶ بازدیدکننده خارجی در روزهای ابتدایی نوروز ۱۴۰۱ از این موزه بازدید داشته‌اند که رشد ۱۵ برابری را نشان می‌دهد.

نوکنده درباره چگونگی آمارگیری بازدیدهای موزه ملی ایران، توضیح داد: ملاک آمار بازدید از موزه ملی ایران، تنها بر اساس ورود افراد به مجموعه موزه ملی ایران صورت گرفته که بازدیدهای جداگانه از موزه‌های آن (نفرموزه/ نمایشگاه‌ها) محاسبه نمی‌شود. چنانچه ملاک بازدید نفر موزه/نمایشگاه محاسبه شود، آمار موزه ملی ایران چندین برابر شمارش فعلی خواهد بود.

وی از مهمانان و بازدیدکنندگان نوروزی موزه ملی ایران قدردانی کرد و گفت: با توجه به این‌که همچنان در شرایط بحران کرونا قرار داریم و شیوه‌نامه ویژه‌ای برای بازدید از موزه ملی ایران وجود دارد، خوشبختانه بازدیدکنندگان این موزه در تعطیلات نوروز خود را ملزم به رعایت این شیوه‌نامه بازدید دانسته و همکاری خوبی با کارکنان موزه برای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی داشته‌اند.

نوکنده همچنین بیان کرد: علاوه‌بر این با توجه به محدودیت‌ها در شیوه بازدید به دلیل شرایط کرونا، مردم نسبت به رعایت حقوق سایر بازدیدکنندگان نیز التفات بیشتری از خود نشان داده‌اند. این موضوع حاکی از آن است که با بازدیدکنندگان مسؤول روبه‌رو هستیم. نحوه عملکرد آن‌ها مسؤولیت موزه ملی ایران را در خدمات‌رسانی فرهنگی خطیرتر می‌کند. تلاش همکاران موزه بر این است که بازیدکنندگان گرامی با خاطره خوش از نوروز، آغاز سده نو از موزه ملی ایران را به یاد بسپارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار