وزارت خارجه چین:

واشنگتن برای صلح و عدالت بیشتر کشورهای در حال توسعه جهان تلاش کند

تهران (پانا) - وزارت خارجه چین با اعلام اینکه کلید حل بحران فعلی اوکراین در دست آمریکا و ناتو است، ابراز امیدوار کرد که واشنگتن واقعاً برای صلح و عدالت بیشتر کشورهای در حال توسعه جهان تلاش کند.

کد مطلب: ۱۲۶۵۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
واشنگتن برای صلح و عدالت بیشتر کشورهای در حال توسعه جهان تلاش کند

به گزارش ایسنا، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری، امروز(جمعه) اعلام کرد که کشورش از مذاکرات صلح اوکراین- روسیه حمایت می‌کند و تلاش می‌کند تا بحران اوکراین را به شیوه‌ای مسالمت آمیز حل کند و به ایفای نقش سازنده در این زمینه ادامه خواهد داد.

وی در این نشست خبری تاکید کرد: کسانی که باعث بحران اوکراین شدند باید به دقت درباره نقش خود در آن بیندیشند، مسئولیت‌های خود را جدی بگیرند و به جای سرزنش دیگران، برای کاهش تنش‌ها و حل مشکلات فعلی، گام‌های عملی بردارند.

ژائو گفت: تصمیم دولت آمریکا در مورد گسترش ناتو به شرق مستقیماً با بحران کنونی اوکراین مرتبط است.

وی افزود: کلید حل و فصل بحران فعلی اوکراین در دست آمریکا و ناتو است و چین امیدوار است که ایالات متحده آمریکا، برای صلح و عدالت در اکثر کشورهای در حال توسعه جهان تلاش کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد: موضع چین در قبال مسئله اوکراین منصفانه و عینی است و کشورهایی که واقعاً باید احساس ناراحتی کنند، کشورهایی هستند که فکر می‌کنند در جنگ سرد پیروز شده‌اند و می‌توانند جهان را تحت کنترل خود درآورند.

وی اضافه کرد کشورهایی که تفکر پیروزی در جنگ سرد را در ذهن خود دارند، نگرانی‌های دیگر کشورها را نادیده می‌گیرند و به پیشبرد گسترش ناتو از طریق پنج دور توسعه به سمت شرق ادامه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار