معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

نحوه صدور مجوز مراکز و مدارس غیردولتی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت برای تسهیل در صدور مجوزها دو تا ده روز با دو عنوان مدرسه و مراکز آموزشی و پرورشی درنظرگرفته شده، بدین صورت که ده روز برای صدور اولیه مجوزها و ده روز هم برای راه‌اندازی و فعالیتی که می‌خواهد در مدرسه یا مرکزانجام پذیرد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نحوه صدور مجوز مراکز و مدارس غیردولتی

یکصد و نوزدهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان، حداد عادل، محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه، محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، علی صنیعی رئیس شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی شهر تهران و سایر اعضا در سالن شهید حججی سازمان برگزار شد.

در این جلسه محمودزاده ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان اظهار کرد: بستر آماده سامانه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، باعث شده که در راستای تحقق شعار‌ها و اهداف دولت مردمی، مانع‌زدایی و تسهیل در امور صدور مجوزها، به نحو احسن شکل پذیرد.

وی افزود: در راستای پاسخگویی به نیاز‌های استان‌ها و بدنه کارشناسی‌، اجرای دولت الکترونیک و واگذاری مراحل صدور مجوز تحت سامانه مشارکت‌ها، و همچنین در‌گاه ملی مجوزهای کسب و کار، دستور‌العملی را آماده کرده‌ایم و در نظر داریم که تمام مراحل صدور مجوز تأسیس و راه‌اندازی و فعالیت‌های مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را نظام‌مند کنیم.

محمود‌زاده گفت: برای تسهیل در صدور مجوز‌ها دو تا ده روز را با دو عنوان مدرسه و مراکز آموزشی و پرورشی در نظر گرفتیم، بدین صورت که ده روز برای صدور اولیه مجوزها و ده روز هم برای راه‌اندازی و فعالیتی که می‌خواهد در مدرسه یا مرکز انجام پذیرد.

در ادامه سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی جهت توضیح بیشتر دستورالعمل جلسه ضمن تشکر از زحمات حاضرین در جلسه گفت: براساس شعار سال جدید با عنوان "مانع‌زدایی" که مقام معظم رهبری اعلام نمودند این دستورالعمل مهمترین کار در حوزه دستگاه غیردولتی است که در جهت مانع‌زدایی فعالیت کرده است.

صالح افزود: برای شهریه مدارس چارچوبی آماده کرده‌ایم. با توجه به اینکه سال مالی مراکز غیردولتی از اول فروردین و برای مدارس از اول مهر است ابلاغ مقدار شهریه‌ها در ابتدای سال بسیار مهم است. ضمن اینکه مدارس و مراکز هم پرداخت‌های جدیدی خواهند داشت.

وی گفت: الگوی شهریه را ماده 15 و 16 و کارگروه تعیین شهریه مناطق تعریف می‌کنند و شفافیت برای مردم بسیار بالاست.

شایان ذکر است در آخرین جلسه تخصصی شورای سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی در سال 1400 پیش‌نویس دستورالعمل صدور مجوز تأسیس، راه‌اندازی و فعالیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شاخص‌های تعیین الگوی شهریه و استانداردسازی از مصوبات این جلسه بود. در پایان از اعضای شورا تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار