استاندار همدان در ستاد کرونا عنوان کرد:

فعالیت مدارس در همه مقاطع تحصیلی استان حضوری است

همدان (پانا) - علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت فعالیت مدارس در همه مقاطع تحصیلی استان حضوری است.

کد مطلب: ۱۲۶۱۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت مدارس در همه مقاطع تحصیلی استان حضوری است

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: همچنین مهد کودک ها با ۳۰ درصد ظرفیت فعال بوده و اماکن عمومی، رستوران ها و باشگاه های ورزشی تابع رنگ بندی و شرایط کرونایی هر شهرستان است.

وی خواستار تعیین تکلیف سفرها با توجه به در پیش بودن نوروز ۱۴۰۱ شد و ادامه داد: بررسی وضعیت تزریق سه دُز واکسن برای کسانی که قصد سفر دارند مورد تاکید است که در این راستا باید هنگام صدور بلیت یا در ورودی شهرها با ساز و کار مناسبی، وضعیت تزریق واکسن مسافران را کنترل کرد.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان تصریح کرد: همچنین بررسی وضعیت افرادی که در هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان و دیگر اماکن در نوروز پذیرش می شوند، الزامی است.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: نگرانی هایی مبنی بر پذیرش و اسکان مسافران در خانه مسافرهای بدون مجوز وجود دارد که باید با هماهنگی میراث فرهنگی و پلیس اماکن این خانه مسافرها ضابطه مند و ساماندهی شوند.

وی تاکید کرد: فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز علاوه بر فراهم کردن زمینه ای برای انتقال بیماری، معضلات فرهنگی و اجتماعی در پی دارد. بنابراین باید نسبت به ساماندهی این محل ها و بررسی اهلیت متقاضیان دریافت مجوز فعالیت خانه مسافر اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: یکی از مولفه های مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش کیفیت آموزش است که این مهم در صورت برگزاری حضوری مدارس محقق می شود.

محمود نقوی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از تجمع دانش آموزان و شیوع ویروس کرونا، کلاس های دارای ۳۰ تا ۳۵ دانش آموز به صورت گروهی در کلاس درس به مدت 2 تا 3 ساعت حضور می یابند.

وی اضافه کرد: همچنین مدارس بالای ۳۰۰ دانش آموز در یک هفته 2 روز و در یک هفته 3 روز در مدارس حضور یافته و در مجموع از ۵۰ درصد ظرفیت مدارس هم اینک استفاده می شود.

نقوی اظهار کرد: هم اینک پنج تیم هر هفته ۱۰۰ مدرسه را بازدید کرده و وضعیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را رصد می کنند.

هم اینک از مجموع 10 شهرستان تابع استان همدان شهرستان «فامنین، رزن و درگزین» در وضعیت قرمز کرونایی و 7 شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار