رئیس جمهور روسیه:

مسکو خواهان جنگ در اروپا نیست

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری روسیه گفت که اگر مسکو خواهان جنگ در اروپا بود، پیشنهاداتی را در مورد روند مذاکرات ارائه نمی‌کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مسکو خواهان جنگ در اروپا نیست

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان در کاخ کرملین اظهار داشت که «آیا ما خواهان جنگ (در اروپا) هستیم؟ البته خیر. به همین دلیل پیشنهادهایی در مورد روند مذاکرات ارائه کردیم».

رئیس جمهور روسیه افزود: آنچه امروز در دونباس اتفاق می‌افتد، نسل کشی است. ما باید تمام تلاش خود را برای حل و فصل مناقشه دونباس بر اساس توافقات مینسک انجام دهیم.

پوتین با بیان اینکه صدراعظم آلمان رویکرد دوجانبه پراگماتیک (عملگرایانه) در قبال روسیه دارد، تصریح کرد: ما در مورد وضعیت اوکراین صحبت کردیم و شکی نیست که کی یف از اجرای تعهدات خود طفره می‌رود.

رئیس جمهور روسیه افزود: ما می‌خواهیم موضوع پیوستن اوکراین به ناتو را امروز حل کنیم نه فردا.

اولاف شولتز صدر اعظم آلمان هم در سخنانی در این نشست خبری گفت که امنیت اروپا فقط با مشارکت روسیه ایجاد می‌شود.ما آماده مذاکره با روسیه، اتحادیه اروپا و ناتو در مورد امنیت مشترک خود هستیم.

صدر اعظم آلمان افزود: سناریوی نظامی در اوکراین عواقب جدی خواهد داشت و باید راه حلی دیپلماتیک پیدا کرد.

وی همچنین با اشاره به تصمیم روسیه برای عقب نشینی نیروهای خود از مرزهای اوکراین اظهار داشت که عقب نشینی بخشی از نیروهای روسیه از مرز اوکراین نشانه خوبی است.

همزمان کاخ کرملین‌ای در بیانیه اعلام کرد که هشدارهای آمریکا مبنی بر اینکه روسیه روز چهارشنبه ۱۶ فوریه تهاجم به اوکراین را آغاز خواهد کرد ایجاد یک «هیستری» بی پایه و اساس است و هدف آن تشدید تنش در سطح اروپا است.

کرملین می‌گوید بسیج نیروهای نظامی در مرزهای اوکراین صرفا به منظور یک مانور بوده است و پس از اتمام آن واحدهای نظامی به پادگان‌های خود باز خواهند گشت و هم‌اکنون در حال بازگشت هستند.

صدراعظم آلمان امروز (سه‌شنبه) برای دیدار با ولادیمیر پوتین و تهدید به «تحریم‌های گسترده‌» علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین راهی مسکو شد.

سفر یک روزه اولاف شولتس صدراعظم آلمان به مسکو پس از ملاقاتش در کی‌یف در روز دوشنبه به عنوان بخشی از دیپلماسی غرب برای جلوگیری از یک حمله احتمالی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار