مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان پاسخ می‌دهد

مدارس زنجان به صورت حضوری ادامه می‌دهند یا مجازی؟

زنجان ( پانا) - مدیرکل آموززش و پرورش استان زنجان از مدیریت وضعیت حضوری و غیرحضوری شدن مدارس خبر داد و گفت مدارس به صورت گسترده مجازی نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس زنجان به صورت حضوری ادامه می‌دهند یا مجازی؟

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت و گو با پانا ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: برنامه‌های دهه فجر طبق سنوات قبل با محوریت برنامه های معاونت پرورشی پیگیری شد.

اسماعیلی افزود: در نگاه کلی فضاسازی و شاداب سازی انقلابی در مدارس استان صورت پذیرفت و در کلیه مدارس استان به صورت حضوری یا استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی به صدا درآمد. همچنین در آموزشگاه دخترانه بهار ایمان با حضور استاندار و امام جمعه و مسئولین محترم استانی و شهرستانی زنگ انقلاب در برنامه ای باشکوه به صدا درآمد.

علی اسماعیلی در ادامه گفت: طبیعتا حسن برنامه های دهه فجر انتقال فرهنگ انقلاب و شهدا است که در این حوزه اداره کل آموزش و پرورش استان چند برنامه شاخص اجرا کرده است. برنامه یادواره شهدای انقلاب و نوجوان در حسینیه اعظم و راهیان نور بود که ارتباط مستقیم و زنده در فضای مجازی برقرار کرد که مورد استقبال گسترده دانش‌آموزان واقع شد.

اسماعیلی ادامه داد: در ایام دهه فجر ۲ باب آموزشگاه که یکی در ناحیه ۲ و دیگری در شهر نوربهار و همچنین زمین چمن در شهرستان طارم افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در ادامه در رابطه با وضعیت روند آموزشی مدارس گفت: در اولین جلسه ستاد کرونای استان تحلیل هایی از طرف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته بود و با توجه به اینکه دغدغه های اصلی نظام تعلیم و تربیت ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است و طی دو سال گذشته تحت تاثیر قرار گرفته بود، نیاز به تصمیم گیری جدیدی بود. با اوج گرفتن دوباره سویه جدید کرونا نگرانی‌هایی در رابطه با تعطیلی مجدد مدارس به وجود آورد که مقرر شد آموزش و پرورش با هماهنگی علوم پزشکی، حضوری و غیرحضوری بودن مدارس را مدیریت کند.

اسماعیلی افزود: ادارات آموزش و پرورش مناطق ۱۴ گانه دستور دارند در صورتی که در مدارس سویه امیکرون مشاهده شود در اولین گام کلاس فرد مبتلا به مدت 5 الی 7 روز به صورت غیرحضوری تغییر وضعیت خواهد داد. در گام دوم کل مدرسه به مدت زمان مشخص شده مجازی می شود که این امر مانع از تعطیلی کلی و غیرحضوری شدن تمامی مدارس خواهد بود.

اسماعیل متذکر شد: ابتلا به امیکرون نیاز به تایید پزشک ندارد و داشتن علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز موظف به اجرای پروتکل خواهد کرد. بدین صورت که اگر فرد علائم سرماخوردگی را داشته باشد ما متصور می شویم که به امیکرون مبتلا شده و غیرحضوری کردن را اجرا خواهیم کرد.

اسماعیلی در ادامه صحبت‌های خود به بحث مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در آخرین روزهای دولت قبل لایحه ای به مجلس تقدیم شد که مشخص بود بخاطر فرصت محدود امکان پیگیری در دولت قبل را ندارد.

وی در انتها گفت: «در کل تاکنون اقدام خاصی در رابطه با رتبه بندی فرهنگیان صورت نپذیرفته، اما در دولت سیزدهم همانطور که ریاست جمهوری، گفت: «بنده علاقمندم یک‌بار برای همیشه بحث پرداختی معلمان حل شود» نگاه مثبتی به اجرای رتبه بندی به وجود آمد. بنده نیز نوید این را به همکاران می‌دهم که بابت اجرای رتبه بندی از اول سال 1401 هیچ مشکلی نخواهد بود. در مورد شش ماهه دوم 1400 هم امروز و دیروز مسائل مطرح شد که انشالله روزهای پیش‌رو اخبار خوبی را برای همکاران خواهیم داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار