معاون‌ پرورشی دبیرستان پسرانه سما رودهن:

آموزش و پرورش متعهد و مسئول اشاعه فرهنگ شعر و ادب است

رودهن (‌پانا) - معاون‌پرورشی دبیرستان پسرانه سما رودهن،آموزش و پرورش را در اشاعه فرهنگ شعر و ادب در بین دانش‌آموزان متعهد و مسئول برشمرد و ضرورت توجه به این امر را، از الزامات جامعه از هم‌گسیخته فرهنگی و ادبیاتی فعلی، دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش متعهد و مسئول اشاعه فرهنگ شعر و ادب است

سعدی قنبرزاده، معاون‌پرورشی دبیرستان پسرانه سما رودهن در گفت و گو با پانا بیان کرد: در اولین‌ جشنواره سراسری شعر سرو تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه سما شرکت کردند، مدرس بخش کودک و نوجوان کارگاه شعر و ادب استاد مصطفی رحماندوست بود که به صورت مجازی برگزار شد و دانش‌آموزان در این‌کارگاه شرکت کردند تا ضمن آموزش در بخش مسابقات آن هم اثر ارسال کنند.

وی ادامه داد: حضور در کارگاهی که استاد و مدرس آن یکی از بزرگ‌ترین شاعران کودک و نوجوان کشور است، بی‌شک در میزان علاقمندی و جذب دانش‌آموزان به شعر بسیار موثر است و باعث می‌شود آن‌ها با انگیزه بیشتر به ارائه آثار خود اقدام کنند و از طرفی میزان یادگیری‌هایشان در این‌کارگاه افزایش یابد.

قنبرزاده در ادامه تصریح کرد: شعر و ادب در کشور ما جایگاه ویژه ای دارد و نیازمند اقدامات تشویقی و تبلیغاتی بسیاری برای نسل فعلی جامعه است، چرا که به واسطه قدرت رسانه‌ها از طرفی میزان مطالعه کاهش یافته و از طرفی پیوند افراد و بخصوص نوجوانان و جوانان با فرهنگ و ادب جامعه بسیار سست و متزلزل شده است که اقدامات فرهنگی و اصلاحی جدی را برای نجات شعر و ادب می‌طلبد.

معاونین و مربیان پرورشی به ویژه و به طور کلی کلیه عوامل مدرسه باید استعدادهای ادبیاتی را در زمینه شعر و نویسندگی در مدارس شناسایی کنند و تا حد امکان به آن‌ها در زمینه شکوفایی استعدادشان کمک کنند

وی در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: معاونین و مربیان پرورشی به ویژه و به طور کلی کلیه عوامل مدرسه باید استعدادهای ادبیاتی را در زمینه شعر و نویسندگی در مدارس شناسایی کنند و تا حد امکان به آن‌ها در زمینه شکوفایی استعدادشان کمک کنند. مسلما کانون‌ پرورش این افراد از مدارس آغاز می‌شود و چه بسا مدارس و آموزش و پرورش در گسترش و اشاعه فرهنگ غنی شعر و ادب فارسی در بین دانش‌آموزان وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.

معاون پرورشی مدرسه سما رودهن، که خود نیز در زمینه شعر و سرودن‌ فعال است در ادامه این بحث اذعان کرد: 8 دانش‌آموز مستعد در زمینه شعر و داستان‌نویسی در این‌کارگاه شرکت کرده و در نهایت دو اثر از مسیح فاطمی و دانیال ولی پوری، در قالب شعر و پارسا میرزازاده هم در قالب داستان کوتاه با موضوعی که خود آقای رحماندوست مشخص کردند با مضمون «روز پدر، نامه به پدری که نیست»، برای شرکت در این‌جشنواره به بخش مسابقات ارسال خواهد شد.

سعدی قنبرزاده در پایان این‌ گفتگو گفت: دانش‌آموزان دبیرستان سما با شور و علاقه زیادی در این کارگاه شرکت کردند که بی‌شک‌ حمایت‌های مهرداد شاه‌محمدیان مدیر دبیرستان سما رودهن و مسعود فراهانی معاون پرورشی سازمان سما باعث شد دانش‌آموزان ما به راحتی بتوانند در کارگاه‌های آزاد آموزشی شرکت کنند تا مجموعه سما، جهت اعتلای فرهنگ شعر و ادب در بین دانش‌آموزان بتواند گامی کوچک‌ و موثر بردارد، ضمن این‌که از این دانش‌آموزان طی مراسمی قطعا تقدیر خواهد شد.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار