خواهر شهید عباس سهرابی می گوید:

شهید انقلابی که در مقابل چشم خانواده تیرباران شد

زنجان ( پانا ) - شهیدعباس سهرابی از شهدای انقلاب اسلامی است که خواهر آن شهید بزرگوار به بیان خاطرات و وقایع روز شهادت وی در مقابل دیدگان پدر و مادر به پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۵۴۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
شهید انقلابی که در مقابل چشم خانواده تیرباران شد

خواهر شهیدسهرابی از روز شهادت عباس به پانا می‌گوید: یادش بخیر، عباس را وقتیم شناختیم که نبود. نه فقط من، بلکه همه خانواده و همسایه‌ها. بعد از شهادتش بود که فهمیدیم عباس در همه کارها به من، به خواهر و برادرها و به پدر و مادرمان چقدر کمک می‌کرد. عباس دست راست خانواده بود. یادم می آید روز تاسوعای حسینی بود. عباس هم مثل همه زنجانی‌ها عاشق امام حسین و ابولفضل العباس بود. عباس در حیاط منزلمان جلوی چشم پدر و مادر و بقیه بچه‌ها که بچه‌های کم سن و سال بودیم تیر خورد.»

وی در ادامه با چشم‌های گریان می‌گوید: «یادم است که هر پنج سرباز به سمت عباس تیراندازی کردند و عباس دو تیر خورد و به شهادت رسید. بعد از آن روز برای سه روز مداوم سربازها جلوی در، بالای پشت بام و در حیاط خانه مستقر بودند و اجازه نمی‌دادند کسی از همسایه ها برای دلداری و تسکین غم خانواده وارد خانه شوند. خیلی روزهای سختی برای پدر و مادرم بود. وقتی نمی توانستند مراسم عزاداری برای دلبند خودشان برگزار کنند.»

خواهر از غیرت و تعصب برادر بزرگتر می‌گوید که اجازه نمی‌داد مادر و دختران خانواده دچار زحمت و سختی شوند. او با لبخندی که نشان از یادآوری خاطرات کودکی دارد بیان می‌کند: عباس خواهران را در زمان رفت و آمد به مدرسه همراهی می کرد.»

این خواهر شهید از همه دانش‌آموزان و جوانان می‌خواهد هر جایی ظلم و زورگویی دیدند ساکت نمانند و راه شهدا را ادامه دهند.»

عباس سهرابی از شهدای انقلاب اسلامی هستند که در روز تاسواعا و 14 آذر ماه سال 57 در مقابله با زورگویی سربازان رژیم ایستادگی کردند و در مقابل چشمان پدر و مادر و کودکان به مقام رفیع شهادت رسیدند.»

سازمان دانش آموزی زنجان به همین مناسبت به همراه دانش آموزان پیشتاز آموزشگاه مهدیه در مزار شهدای انقلاب اسلامی حاضر، به مقام شامخ شهدای والامقام و خانواده‌های آن عزیزان ادای ادب و احترام داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار