نورعلی عباسپور خبر داد

راه‌اندازی اتاق ویژه گفت‌وگوی اولیا در مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت یکی از محورهای فعالیت این انجمن راه‌اندازی اتاق گفت‌وگوی اولیاست اولیا و خانواده در مدرسه میزبان و رکن مدرسه هستند باید منزلت خانواده در مدرسه مورد توجه باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی اتاق ویژه گفت‌وگوی اولیا در مدارس

نورعلی عباسپور در آیین افتتاح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه امروز هفتمین روز از دهه مبارک فجر و روز تکریم مقام زن و تکریم خانواده است اظهار کرد: مخاطبان اصلی انجمن اولیا و مربیان خانواده‌ها هستند لذا باید بتوانیم در موضوع آموزش و بسترسازی از مشارکت خانواده‌ها در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خانواده‌ها در بحث آموزش و مشاوره مورد توجه است. برنامه‌های انجمن اولیا و مربیان در ۴ محور است؛ محور اول این است انجمن اولیا و مربیان بیش از یک سال است که مجری بسته کانون تربیتی محله است تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله در سند تحول بنیادین نیز ذکر شده است.

عباسپور بیان کرد: مدرسه باید بتواند محیط اطراف خود را واکسینه کند با توجه به اینکه خانواده حلقه واسط محله و مدرسه است، انجمن محتوایی تهیه کرده و در هر شهرستان یک مدرسه برای آغاز این امر انتخاب شده است. ۷۲۳ مدرسه داوطلبانه انتخاب شدند و ۱۶ جلسه توجیهی برای مدیران این مدارس برگزار شده است تا بتوانند مدرسه را با کارکردهای محله و جامعه پیوند دهند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان ادامه داد: با گذشت بیش از یک سال از اجرای این بسته از هر استان یک مدیر مدرسه با فعالیت شاخص را امروز دعوت کردیم.

وی گفت: دومین محور ما راه اندازی اتاق گفت‌وگوی اولیاست اولیا و خانواده در مدرسه میزبان و رکن مدرسه هستند باید منزلت خانواده در مدرسه مورد توجه باشد.

عباسپور با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار مدرسه دارای اتاق ویژه اولیا هستند افزود: مرکز مشاوره و آموزش تخصصی خانواده‌ها سومین محور فعالیت‌های انجمن است که دپارتمان‌های آموزشی را دربردارد با حضور ۱۰ هزار مدرس این آموزش‌ها به روز خواهند شد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان افزود: تولیدات رسانه ای محور دیگر فعالیت‌هاست در ۱۲ استان مرکز جامع مشاوره داریم که امروز ۸ مرکز افتتاح می‌شود همچنین از ۲۲ کتاب امروز رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از هر استان ۱۰ مدرسه برای اتاق گفت‌گو اولیا و مربیان در نظر گرفته شده است گفت: همچنین مرکز جامع مشاوره و آموزش تخصصی خانواده برای انجمن ضرورت دارد که در بخش علمی و پژوهشی پایگاهی ایجاد شود تا تولید محتوا کنند و آموزش اعضا در آن صورت گیرد.

عباسپور با بیان اینکه باید یک پایگاه علمی و پژوهشی نظامند در فعالیت اولیا و مربیان ایجاد شود، ادامه داد: در این راستا پوستر و اینفوگرافی در کانال‌های مرتبط با بحث انجمن اولیا و مربیان در شبکه شاد تولید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار