وزیر امور خارجه:

رفع بخشی از تحریم‌ها به معنای واقعی می‌تواند ترجمان حسن نیت آمریکایی‌ها باشد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه، یکی از موضوعات اساسی تیم مذاکره‌کننده کشورمان را گرفتن تضمین‌ عنوان کرد و گفت: درباره تضمین در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی اعلام کردیم که در بخشی‌هایی از آن موافقت‌هایی صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رفع بخشی از تحریم‌ها به معنای واقعی می‌تواند ترجمان حسن نیت آمریکایی‌ها باشد

حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در حاشیه تجدیدمیثاق وزیر و مدیران ارشد وزرات امور خارجه با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات وین، گفت: یکی از موضوعات اساسی ما برای لغو تحریم‌ها، گرفتن تضمین‌ها است. درباره تضمین در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی، اعلام کردیم که در بخشی‌هایی از آن موافقت‌هایی صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه افزود: آنچه هیات مذاکره‌کننده ایران درباره تضمین دنبال می‌کند، در همه سطوح سیاسی، حقوقی و اقتصادی است که در بخش‌هایی از آن توافقاتی حاصل شده اما هنوز هیات مذاکره‌کننده ایران با جدیت اخذ تضمین ملموس از طرف‌های غربی و پایبندی به تعهداتی که بر مبنای توافق وین حاصل می‌شود را دنبال می‌کند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما به طرف‌ آمریکایی که از طریق واسطه‌هایی این روزها پیام‌هایی را منتقل می‌کند به صراحت گفتیم باید حسن نیت خودشان را در عمل نشان بدهند. حسن نیت در عمل از نظر ما این است که روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد و رفع بخشی از تحریم‌ها به معنای عینی و واقعی می‌تواند ترجمان حسن نیت آمریکایی‌ها باشد که از آن صحبت می‌کند، آنچه که بر روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است اما کافی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار