انتقال هوایی کبد از زاهدان به تهران برای اولین بار

تهران (پانا) - سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها با بیان اینکه انتقال هوایی کبد از زاهدان به تهران برای اولین بار انجام شد، گفت که این اهدا با ایثار و فداکاری خانواده اهداکننده ۵۰ ساله که به علت سکته قلبی، دچار مرگ مغزی شده بود، صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۲۵۳۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
انتقال هوایی کبد از زاهدان به تهران برای اولین بار

به گزارش وبدا، امیرحسام علیرضایی، گفت: با همکاری دکتر محسن زاده از واحد فراهم آور بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و کسب رضایت خانواده ایثارگر بلافاصله عملیات انتقال عضو پیوندی ساعت ۱۰:۳۰ شب آغاز شد.

وی ادامه داد: با اعزام تیمی از بیمارستان امام خمینی (ره) تهران به بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان عمل جداسازی عضو پیوندی انجام و کبد این قهرمان جهت پیوند با همکاری اورژانس هوایی کشور به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

علیرضایی افزود: این عملیات سخت به صورت گروهی و هماهنگی بین سازمانی وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و زاهدان، سازمان اورژانس و اورژانس هوایی کشور و تیم جراح مجموعه بیمارستانی امام خمینی (ره) و با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها جهت نجات جان یک بیمار با موفقیت صورت گرفت.

سرپرست مرکز مدیریت پیوند اظهار کرد: کبد این قهرمان به بیمار ۵۵ ساله‌ای پیوند زده شد و پیوند دو کلیه این قهرمان هم در بیمارستان زاهدان نجات بخش جان دیگر هموطنانمان شدند.

علیرضایی از خانواده اهدا کننده و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تیم فراهم آوری آن دانشگاه در راستای حیات بخشی به جان افراد دیگر تجلیل کرد و گفت: از خانواده مرحوم تشکر و قدردانی می‌کنیم که در راستای حیات به اشخاص دیگر، از اعضای بدن عزیز خود را گذشتند.

وی گفت: این ایثار ارزش والایی دارد و باید تا می‌توانیم در راستای اینگونه اقدامات و گسترش این نوع خیرات در جامعه تلاش کنیم تا درد و رنج بیماران کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار