وزیر ارتباطات:

سرریز دانش فضایی موجب ارتقای سایر صنایع می‌شود

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین گرامی‌داشت روز فناوری فضایی با تاکید به برنامه‌های جدی دولت سیزدهم در این زمینه، از متولیان این حوزه خواست مصوبات شورای عالی فضایی را به صورت جدی پیگیری کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سرریز دانش فضایی موجب ارتقای سایر صنایع می‌شود

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بزرگداشت روز فناوری فضایی که صبح امروز در محل موزه ارتباطات کشور و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و حسن سالاریه رییس سازمان فضایی و جمعی از مدیران و کارشناسان فضایی کشور برگزار شد، گفت: صنعت فضایی نه فقط در حوزه اقتدار و بازدارندگی اهمیت دارد بلکه یک صنعت کاربردی است و هم‌اکنون به ضرورتی مهم در زندگی مردم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه فناوری‌های فضایی در لبه دانش روز هستند، افزود: پیشرفت ما در صنعت فضایی به معنای آن است که متخصصین ما به پیچیده ترین فناوری ها دست پیدا کرده اند که نوید بخش ارتقای سایر صنایع کشور هم خواهد بود.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما هم اکنون جزء ۱۰ کشور نخست دارای چرخه کامل ساخت و پرتاب ماهواره و ماهواره‌بر هستیم، گفت: اینکه کارشناسان این حوزه در شرایط دشوار تحریم به این نقطه رسیده‌اند و چراغ صنعت فضایی را روشن نگه داشته‌اند نشان از مجاهدت فعالان این حوزه دارد.
کاربردی کردن هر چه بیشتر صنعت فضایی در زندگی مردم از دیگر محورهایی بود که وزیر ارتباطات بر آن تاکید کرد.

وی به توجه جدی و راهبردی دولت سیزدهم به صنعت فضایی اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های خلاق، متعهد و متخصص در این حوزه فراوانند و برنامه ما این است که با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و حمایت شخص رئیس جمهوری بتوانیم عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم.
وزیر ارتباطات توسعه برنامه‌های فضایی را باعث ایجاد امید و خودباوری در کشور دانست و از تمام مسوولین این حوزه خواست برنامه‌های مصوب شورای عالی فضایی را در زمان خود اجرا کنند.
بر اساس همین گزارش، در مراسم امروز از سامانه‌های «آتش‌بان» برای پایش ماهواره‌ای آتش فعال و مدیریت آتش‌سوزی، «کرانه» برای رصد رودخانه‌ها، تالاب‌ها و بدنه‌های آبی کشور، «آفاق» برای پایش گرد و غبار و آلودگی هوا، و همچنین سامانه «کیهان» برای رصد آنلاین آسمان و داده‌گیری از اجرام سماوی از طریق رصدخانه خیام سازمان فضایی رونمایی شد.
همچنین در پایان این مراسم وزیر ارتباطات از نمایشگاه دستاوردهای جدید فضایی کشور دیدن و از نزدیک با فعالان و کارشناسان این حوزه گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار