لغو یک اجرای نمایشی به دلیل بدعهدی تهیه‌کننده

تهران (پانا) - امید افشاری از منتفی شدن اجرای نمایش «ث وهم شیشه‌ای» که قرار بود در تماشاخانه سپند به صحنه برود، به دلیل بی‌تعهدی تهیه‌کننده نمایش خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
لغو یک اجرای نمایشی به دلیل بدعهدی تهیه‌کننده

به گزارش مهر، امید افشاری نویسنده و کارگردان نمایش «ث وهم شیشه‌ای» که قرار بود این نمایش را در تماشاخانه سپند به صحنه ببرد درباره منتفی شدن این اجرا گفت: نمایش «ث وهم شیشه‌ای» قرار بود از ۷ بهمن ماه در تماشاخانه سپند روی صحنه برود اما به دلیل بی تعهدی پیمان چراغی تهیه کننده نمایش در پرداخت نکردن هزینه سالن و آماده نبودن دکور و لباس نمایش، اجرای این اثر منتفی شد.

وی درباره این مشکل توضیح داد: قرار بر این بود که تهیه کننده قبل از اجرا ۱۷ میلیون تومان در ۲ چک ۱۲ و ۵ میلیونی برای هزینه سالن پرداخت کند و برای بعد از اجرا نیز یک چک ۲۸ میلیونی ارائه کند. اما ایشان علاوه بر اینکه در پرداخت ۵ میلیون اولیه بدقولی کرد به جای چک ۲۸ میلیونی نیز به سالن سفته داد که مورد قبول نگرفت اما با صحبت‌هایی که با مدیر سالن داشتم، پذیرفتند که با همین شرایط اجرا برویم.

افشاری درباره آماده نشدن دکور نمایش بیان کرد: ۱۰ روز مانده بود به اجرا که پیگیر زمان تحویل دکور نمایش شدم اما آقای چراغی عنوان کرد که نمی‌توانم برای دکور نمایش آنقدر هزینه کنم در حالی که از روز اول با او درباره دکور که قرار بود یک آکواریوم شیشه‌ای باشد که بازیگران روی آن و درونش بازی دارند، صحبت کرده و از ابتدا هم گفته بودم که هزینه دکور نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است و او هم پذیرفته بود. در نهایت ما در جلسه‌ای با حضور بقیه بازیگران و عوامل طرح دیگری برای دکور نمایش دادیم که کم هزینه تر باشد اما بازهم به ما گفت که دکورساز گفته ساخت این دکور زمان زیادی می‌برد پس باید بدون دکور اجرا بروید و گرنه از شما شکایت می‌کنم.

این کارگردان درباره شکایتی که از تهیه کننده کرده است، گفت: خوشبختانه ما قراردادی با ایشان امضا نکرده بودیم اما من برای طرح شکایتم از او به اداره کل هنرهای نمایشی رفتم و آنجا متوجه شدم سالن برخلاف قولی که به من داده بود به دلیل بدقولی تهیه کننده و ندادن چک تسویه به آنها اصلاً فرم درخواست مجوز اجرا و بازبینی را برای شورای نظارت نفرستاده است. همچنین در زمان طرح شکایتم بود که به من گفتند ایشان اولین بار نیست که گروه تئاتری را نزدیک اجرای عمومی دست تنها می‌گذارد و به قول و قرارهایش پایبند نیست که برای نمایش «چیزی شبیه زندگی» علیرضا مهران نیز همین اتفاق افتاده و عوامل نمایش از وی شکایت کرده‌اند.

افشاری در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: متاسفانه بعد از ۸ ماه تمرین و تلاش گروه برای آماده سازی نمایش، یک هفته مانده به اجرا ما مجبور به لغو کار شدیم. من شکایتم را از ایشان در اداره کل هنرهای نمایشی ثبت کردم و به دادگاه فرهنگ و رسانه هم شکایتم را ارائه خواهم داد که امیدوارم به نتیجه برسم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار