به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس استان گیلان افتتاح شد

رشت (پانا) - مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان گفت غرفه ویژه میرزاکوچک خان جنگلی با بهره گیری از بخش های مختلف هنرواره و شخصیت میرزا و اسناد بجا مانده از قیام جنگل در نمایشگاه مدرسه انقلاب دایر گردید.

کد مطلب: ۱۲۵۲۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس استان گیلان افتتاح شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد لطیفی با اشاره به سومین بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب در بهمن ماه 1400، گفت: این بیانیه نقشه راه گام دوم انقلاب را ترسیم نموده که مخاطبان اصلی آن نوجوانان و جوانان می باشد. وی در ادامه با اشاه به اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش آموزان است، افزود: با همراهی و همکاری وزارت آموزش و پرورش به دلیل اهمیت خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان کشور، دهمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب را بر اساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می نماید و محور اصلی محتوای نمایشگاه مدرسه انقلاب متن بیانیه گام دوم انقلاب است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، با برشمردن اهداف برگزاری نمایشگاه، گفت: افزایش آگاهی نوجوانان نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، افزایش روحیه امید و خود باوری، سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش و جایگاه خود در نظام انقلاب اسلامی، جهت دادن صحیح به نوجوان در حوزه آزادی خواهی و تبیین نقش نوجوان در تحقق عدالت اسلامی از اهداف برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب می باشد.

لطیفی همچنین به روحیه مطالبه گری در نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد بصیرت و تقویت دشمن شناسی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در بین نوجوانان، معرفی الگوهای موفق در مسیر انقلاب اسلامی در جهت افزایش حس خودباوری و روشن نمودن مسیر آینده برای نوجوانان و تبیین الگوی تعالی دختران در قالب برنامه های متناسب از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می باشد.

وی در ادامه به بخش های نمایشگاه مدرسه انقلاب اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه مدرسه انقلاب در سه بخش دیروز ما، امروز ما و فردای ما در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین برپا می گردد. در این بخش با توجه به موضوعات مطرح شده می بایست دانش آموزان طبق موضوعات اعلام شده علت های شکل گیری انقلاب اسلامی و اعلام موافقت 98 درصد از مردم ایران با ایجاد جمهوری اسلامی را بیان کنند.

لطیفی همچنین نمایشگاه های مدرسه انقلاب را تبلور فعالیت های جمعی و گروهی دانش آموزان خواند و گفت: دانش آموزان هر مدرسه جهت تقویت نمایشگاه مدرسه انقلاب می توانند تولیدات خود را بصورت مجازی در قالب پادکست صوتی، رادیو انقلاب، پویا نمایی، فیلم کوتاه، هنرهای نمایشی (تئاتر، عروسک گردانی)، نشریه الکترونیکی، کلیپ، سرود، نماهنگ و موشن گرافی در بستر پیام رسان های داخلی منتشر نمایند. همچنین نمایش فیلم های جشنواره مردمی فیلم عمار، تشکیل گروه های روزنامه دیواری، نشریه، اینفوگرافی و نماهنگ، برگزاری یادواره های مدرسه ای همکلاسی آسمانی و لشکر فرشتگان، معرفی و میز فروش کتب و خوانش بیانیه گام دوم از جمله این اقدامات است.

شایان ذکر است داوری دهمین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب در سطح استان انجام می شود و 2 رتبه برتر دختر و پسر استان برای شرکت در یک رویداد تربیتی - تشکیلاتی ملی "راویان تمدن" که در فروردین 1401 برگزار می شود، دعوت می گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار