آمادگی هلال احمر برای مقابله با پیک ششم کرونا

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر آمادگی کامل هلال احمر برای مقابله با پیک ششم کرونا از آمادگی مراکز این جمعیت برای غربالگری،قرنطینه و بستری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی هلال احمر برای مقابله با پیک ششم کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر صبح روز دوشنبه برگزار و در این جلسه دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر، چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: روحیه ایثار، ازخودگذشتگی و وحدت مهم ترین درس هایی است که باید از انقلاب اسلامی گرفت و با اتکا به این تجربه می توان از نسل جوان کشور در تمامی عرصه ها بهره گرفت و به موفقیت و توسعه در کشور نزدیک شد.

وی افزود: امروز هلال احمر نیاز به تجربه و نیروی جوانی دارد تا بتواند به سمتی حرکت کند تا از ظرفیت های موجود به بهترین شکل استفاده کند و به سمت مولدسازی در تمامی عرصه ها گام بردارد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکی از مواردی که در این مسیر باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، آموزش است. در همین راستا ایجاد شهرک آموزشی مجازی در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان با استفاده از دانش روز و همگام با سایر کشورهای مدرن، بحث تخصصی آموزش را پیش برد.

کولیوند خاطرنشان کرد: جوانان، دانش آموزان و دانشجویان زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می کنند که مشخصا این بستر و ظرفیت را ایجاد می کند تا در همان فضا سطح دانش عمومی برای مقابله با حوادث و سوانح را ارتقا داد. یکی از ضروریات آموزش ارزیابی پس از آن است تا مشخص شود که تا چه میزان آموزش ها بر جامعه هدف تاثیر گذاشته و تا چه میزان مسیر درستی را برای ارائه مطالب انتخاب کرده ایم.

وی با تاکید بر این که باید تشخیص مخاطرات از اولویت های آموزشی در هلال احمر باشد، افزود: تشخیص مخاطرات گام مهم و ابتدایی در آموزش است و باید در هلال احمر نیز مورد توجه قرار گیرد تا شیوه آموزش نیز متناسب و اصولی باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که موج جدید کرونا در کشور شایع شده است، گفت: هلال احمر در آمادگی کامل به سر می برد تا به کمک وزارت بهداشت آمده و در مقابل پیک ششم کرونا اقدامات لازم را انجام دهد. در صورت اعلام نیاز هلال احمر بیمارستان های سیار خود را دایر خواهد کرد تا در امر غربالگری، قرنطینه و بستری مبتلایان به کرونا کمک کند. واکسیناسیون نیز همچنان در مراکز هلال احمر با جدیت پیگیری می شود و در صورت نیاز مراکز بیشتری جهت تزریق واکسن فعال خواهد شد.

همچنین در این جلسه یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: کشور به یاری خداوند متعال در 43 سال گذشته سختی های زیادی را پشت سر گذاشته است و دشمنان انقلاب اسلامی امروز به وضوح اعتراف می کنند که با فشار حداکثری نیز نتوانسته اند جمهوری اسلامی ایران را از مسیر خود منحرف کنند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در تمامی این سالیان نقش مهمی در کشور ایفا کرده و جز پازل اصلی امیدآفرینی بوده است. هلال احمر یک مجموعه عام المنفعه است و تعالی سرمایه اجتماعی آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سلیمانی ادامه داد: مودت، همدلی، ایثار و همکاری امروز مهم ترین شاخصه جمعیت هلال احمر است که همان سیره شهدا در سال های پس از انقلاب اسلامی بود. اتکا به این مولفه ها می تواند کمک کند تا در آینده نیز نتایج مثبت و ملموسی حاصل شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری جشنواره رفیق خوشبخت ما گفت: برگزاری جشنواره رفیق خوشبخت ما یک اتفاق مهم در مجموعه هلال احمر است که جنبه های مردمی شخصیت شهید سپهبد سلیمانی را به مردم معرفی می کند و نشان می دهد که شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر درخشش در حوزه های نظامی، در یاری رسانی به محرومین و انجام اقدامات امدادی نیز یک الگوی بی بدیل بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار