قدردانی شبکه مستند از نیم قرن فعالیت هنری شهروز ملک‌آرایی

تهران (پانا) - مراسم پاسداشت یک عمر فعالیت هنری شهروز ملک‌آرایی شب گذشته (شنبه 9 بهمن) با حضور مدیران شبکه مستند و جمعی از پیشکسوتان عرصه صدا و دوبله به همت شبکه مستند برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی شبکه مستند از نیم قرن فعالیت هنری شهروز ملک‌آرایی

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، آیین رونمایی از مستند «ملک شهروز»، پرتره شهروز ملک‌آرایی از تولیدات جدید شبکه مستند سیما و مراسم پاسداشت یک عمر فعالیت هنری این پیشکسوت عرصه صدا و دوبله شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در این مراسم چهره‌هایی مانند محسن یزدی مدیر شبکه مستند، جمعی از پیشکسوتان عرصه صدا و دوبله مانند جواد پزشکیان، همت مومیوند، عباس نباتی، کسری کیانی، دلارام شکوهی، پارسا کجوری، محمد مصطفی‌زاده، مریم بنایی، سارا جعفری، محمدرضا فصیحی‌نیا، علیرضا اوحدی، فرزاد احمدی، ناهید حجت‌پناه و حسن روشن پیشکسوت فوتبال حضور داشتند.
در آغاز این مراسم شهروز ملک‌آرایی با قدردانی از تلاش شبکه مستند برای ساخت مجموعه مستندهای دوبله و صدا گفت: از همه کسانی که به این مراسم آمدند بسیار تشکر می‌کنم. امیدوارم قدم‌هایشان پربار و پربرکت باشد و برای هنر این مملکت کوشش کنند. از کسانی که زحمت کشیدند و این برنامه را برگزار کردند، تشکر می‌کنم. هم‌چنین از کسانی که در ترافیک و شلوغی این روزها زحمت کشیدند و به اینجا آمدند کمال تشکر را دارم.
وی ادامه داد: من چیزی جز تشکر از شما ندارم. کاری که انجام دادم به خاطر عشقم بود.
سپس محسن یزدی مدیر شبکه مستند در سخنان کوتاهی از حضور پیشکسوتان دوبله و صدا، هنرمندان و علاقه مندان در این مراسم قدردانی کرد.
در ادامه ابوالفضل توکلی کارگردان و تهیه‌کننده مستند «ملک شهروز» هم درباره روند ساخت این مستند توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت : حدود 2 سال پیش که مستند استاد منوچهری را می‌ساختم، کرونا تازه وارد کشورمان شده بود و در اواسط کار به مشکل تولید برخوردیم. خاطرم هست یک روز که در رادیو مشغول تصویربرداری بودیم، یک گروه مجهز را دیدم که مشغول ضدعفونی بودند. آن موقع صحبت از این بود که با گرم شدن هوا این ویروس از بین می‌رود، بنابراین به دوستان گفتم یکی دو پلان از او بگیرید که یادگار بماند، غافل از اینکه دو سال گذشته است و هنوز درگیر این بیماری هستیم.
توکلی افزود: مستند پرتره آقای ملک‌آرایی یکسال پیش آماده شد، اما از شبکه خواهش کردم که این مستند را پخش نکنند تا بتوانیم مراسم رونمایی برایش برگزار کنیم.
این مستندساز با اشاره به جنبه‌های هنری زندگی شهروز ملک‌آرایی گفت: شخصا با صدای آقای ملک‌آرایی و هم‌نسلان ایشان خاطرات زیادی دارم و خداوند را شکر می‌کنم که این توفیق نصیب من شد تا بتوانم از ایشان مستند بسازم. زمانی که جنگ بود و مشکلات زیادی وجود داشت، با صدای آقای ملک‌آرایی دوران خوشی را گذراندیم. بنده با کارتون «دهکده حیوانات» خاطرات بسیاری دارم و عاشق کاراکتر «آقا ببره» بودم که توسط ایشان دوبله شده بود.
توکلی گفت: در تولید فیلم، برای اینکه برخی نسخه‌ها کیفیت لازم را نداشت، نسخه اصلی را تهیه کردم و صدای دوبله شده را زیرصدای نسخه اصلی می‌گذاشتم. وقتی صدای اصلی را گوش می‌کردم به جرئت می‌توانم بگویم که صدای دوبله شده توسط استاد ملک‌آرایی بی‌نهایت بهتر از صدای اصلی بود، به ویژه در آواها مانند خنده. در آنونس این مستند نیز از روی تعمد صدای خنده «آقا ببره» که توسط ایشان اجرا شده بود را گذاشتم تا تاکید کنم که چه قدر صدای ایشان خوب بوده است.
این مستندساز با گلایه از برخی‌ بی‌مهری‌ها گفت: اولین روز فیلمبرداری خود را بنا به پیشنهاد خود آقای ملک‌آرایی در واحد دوبلاژ صدا و سیما آغاز کردیم. علی رغم گرفتن مجوز و هماهنگی های صورت گرفته، اتفاقی رخ داد که اصلا در شان ما نبود؛ صدا زدن واحد حراست برای بیرون بردن گروه فیلمبرداری اصلا اتفاق درستی نبود، اما من شخصا همه اینها را نادیده می‌گیرم و با عشق، ساخت فیلم‌های مستند درباره اساتید و پیشکسوتان عرصه صدا و دوبله را ادامه می‌دهم. معتقدم فیلمی که امروز می‌سازم با همان انرژی است که 5 سال پیش فیلم می‌ساختم.
در ادامه همت مومیوند همت مومیوند هنرمند دوبله که برای ارائه لوح سپاس و تندیس شبکه مستند به این پیشکسوت عرصه دوبله دعوت شده بود، با حضور در روی سن در سخنانی کوتاه گفت: هر چه داریم از نفس پیشکسوتان است. آقای ملک‌آرایی علاوه بر اینکه هم‌تبار ما است و بهشان افتخار می‌کنیم واقعا یکی از همکاران دوست‌داشتنی‌ام بوده و هست.
در بخش پایانی این مراسم با اهدای لوح سپاس و تندیس شبکه مستند از شهروز ملک‌آرایی به پاس نیم قرن فعالیت هنری او قدردانی و مستند «ملک شهروز» رونمایی شد.
مستند «ملک شهروز» پرتره‌ای از شهروز ملک‌آرایی بازیگر ، دوبله باسابقه و خواننده ایرانی است و به جنبه‌های مختلفی از زندگی هنری و کاری وی می‌پردازد. شهروز مُلک‌آرایی هنرمندی است که به تیپ‌سازی‌های فوق العاده‌اش در عالم دوبله شهره است و از نقش گویی‌های برجسته او می‌توان از شخصیت کاپیتان لینچ در کارتون ماجراهای گالیور و آقای ووپی در کارتون تنسی تاکسیدو نام برد. در این مستند شوکت حجت و تورج نصر از پیشکسوتان دوبله و صدا نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار