آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان گیلان:

دستگاه‌های اداری در رعایت حقوق مردم و اجرای عدالت پیشتاز باشند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دستگاه‌های اداری در رعایت حقوق مردم و اجرای عدالت باید پیشتاز باشند اظهار داشت جنگل، ساحل و اراضی حاصلخیز ثروت‌های عظیم استان گیلان هستند که به هیچ عنوان نباید اجازه داد به سهولت از بین برود.

کد مطلب: ۱۲۵۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه‌های اداری در رعایت حقوق مردم و اجرای عدالت پیشتاز باشند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان گیلان با تاکید بر ضرورت آزادسازی اراضی ساحلی توسط دستگاههای دولتی اظهار داشت: هیچ دستگاه دولتی و حکومتی حق ندارد ساحل را تصرف و مردم را از حقوقشان محروم کند.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مولفه‌های مدیریت در فرهنگ دینی و اسلامی و تفاوت آن با سایر نظامات مدیریتی جهان گفت: در نظام مدیریتی اسلامی مدیر بیش از هر چیز خودش را پاسخگوی خداوند متعال می‌داند و در کنار آن نسبت به پاسخگویی به مردم، ارباب رجوع و سلسله مراتب نظام اداری متعهد است و بر پایه آن قانون‌مداری، اخلاق محوری و رعایت عدالت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهد.

رئیسی محبت به مردم را از جمله مولفه‌های نظام مدیریتی و تربیتی اسلام دانست و گفت: وقتی مدیری نسبت به مردم عشق و محبت داشته باشد بی تردید خود را به رعایت موارد مختلفی ملتزم می‌داند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مدیر باید نسبت به همکاران و زیردستان خود نظارت و کنترل مستمر داشته باشد. اعتماد صرفا در انتخاب همکاران ملاک نیست بلکه در کنار آن نظارت بر عملکرد ، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نظام اداری سالم است، اظهار داشت: روابط سالم اداری موجب جلب اعتماد و رضایت مردم می‌شود و بی‌تردید روابط و ارتباطات ناسالم، سیستم را در نظر مردم ناکارآمد جلوه می‌دهد و امروز مردم وجود نظام اداری سالم را از همه مسئولینی که به نام نظام اسلامی در حال خدمت هستند، توقع دارند.

رئیس جمهوری تلاش برای رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت مصمم است کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را سریعاً جبران کند و البته این کار نیازمند تلاش و همت مضاعف است.

رئیسی با تاکید بر ضرورت رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور خطاب به مدیران بانک‌ها اظهار داشت: بانک‌ها باید واحدهای تولیدی را که تملک کردند یا اداره کنند و یا واگذار نمایند تا مشکلی برای تولید و اشتغال مردم ایجاد نشود.

رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دریا در استان گیلان گفت: فعال کردن این حوزه‌ها موجب رونق تولید و افزایش اشتغال و رشد اقتصادی کشور می‌شود و دولت با جدیت فعال کردن این حوزه‌ها را در دستور کار خود دارد.

آیت‌الله رئیسی مدیریت پسماند را برای رفع مشکلات مردم استان گیلان و سایر استان‌های کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه مشکلات زیست محیطی سلامت مردم را دچار خطر و آسیب می‌کند لازم است موضوع پسماند با اولویت و زمان‌بندی خاصی مورد بررسی قرار گیرد و حل و فصل شود.

رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت احداث صنایع تبدیلی در کنار محصولات کشاورزی اظهار داشت: صنایع تبدیلی پشتوانه تولید و موجب اشتغال می‌شود و در استان گیلان از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه کشورهای منطقه به ویژه روسیه متقاضی محصولات کشاورزی کشورمان هستند، بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی می‌تواند برکات فراوانی برای اقتصاد استان و کشاورزان داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار