سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان:

کار پرورشی افتخار است

همدان (پانا) - در نشست سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با معاونین پرورشی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی و با حضور رییس سازمان دانش‌آموزی استان و روسای ادارات حوزه پرورشی استان مسایل و مشکلات حوزه معاونت پرورشی بررسی شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
کار پرورشی افتخار است

در این نشست محمود نقوی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در خصوص اهمیت حوزه پرورشی گفت: نهاد پرورشی باید قدرتمند باشد و کمبود نیروی انسانی یا منابع مالی نباید موجب ضعف فعالیت های پرورشی شود. نیروهای توانمند و دلسوز باید وارد فعالیت های پرورشی شوند.

وی افزود: در انتخاب مدیران باید کسانی انتخاب شوند که روحیه پرورشی داشته باشند. اگر مدیری چنین دیدگاهی نداشته باشد یا باید نگاهش تغییر کند یا از آن حوزه جدا شود. در حقیقت راس کار مدیران ما باید پرورشی باشد.

نقوی ادامه داد: تقویت روحیه ایثار، فداکاری و گذشت در مدارس باید پررنگ شود و از ظرفیت معلمین و دانش آموزان توانمند چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ امکانات برای دانش آموزان ضعیفتر استفاده شود.

وی در موضوع برگزاری اردوها با انتقاد از بعضی رویه ها گفت: در گذشته با ساده ترین امکانات اردوهای پرمحتوا و بانشاط برگزار می کردیم، اما امروز به دلیل ملاحظه کاری های بیش از حد، از برگزاری این اردوها محروم شده ایم که موجب ازبین رفتن فرصتهای تربیتی می شود.

نقوی در خصوص شیوه استخدام و بکارگیری معلمان گفت: بکارگیری نیروها در آموزش و پرورش باید از مسیر درست و منطقی صورت پذیرد تا بازدهی اقدامات بالا رود و دانشگاه فرهنگیان یکی از ظرفیت های مناسب در این مسیر است و استفاده از روش های خرید خدمت یا ماده 28 و ... روش های مناسبی برای جذب و تامین نیرو نیست.

وی در پایان کار پرورشی را افتخار دانست و از همه فعالین پرورشی خواست با همه ظرفیت و توان خود همراه با تعهد و تخصص در این مسیر کوشا باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار