نوروز رنگی، تجربه‌ای خاص از دهه 60

تهران(پانا) - بازیگر و مدیر تماشاخانه سنگلج در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از بازی در نمایش جدید خود و تجربه بازی در مجموعه نوروز رنگی گفت.

کد مطلب: ۱۲۵۰۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نوروز رنگی، تجربه‌ای خاص از دهه 60

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما پریسا مقتدی در «سلام تهران» با اشاره به خبر خوش این روزها، گفت: سالن‌های تئاتر باز شده و نمایش‌ها بر روی صحنه هستند و با حفظ پروتکل‌ها مخاطبین نیز استقبال خوبی از نمایش‌ها دارند .

وی با اشاره به نمایش‌های روی صحنه در سنگلج، اظهار داشت: در سنگلج نمایش خانم جوادی روی صحنه بود که در واقع مربوط به مرحوم علی سلیمانی بوده است و پس از فوت او همسرش آن را با تغییراتی بر روی صحنه برد. در حال حاضر نمایشی به کارگردانی مریم باقری به اسم عمارت قجری روی صحنه است که یکی از آخرین سیاه بازهای حرفه‌ای تئاتر، داداشی، در آن بازی می‌کند.

این بازیگر درباره چگونگی پیوستن به مجموعه تلویزیونی نوروز رنگی، بیان کرد: از طریق عوامل پشت ‌صحنه‌ای که با کارهای پیشین مشترک بودند به علی مسعودی(مشهدی) معرفی شدم. در آن لحظه بسیار هیجان‌زده بودم از این جهت که یکی از کارهای جذابی که از مسعودی در ذهن داشتم و حتی تکرارهای آن را نیز دنبال می‌کردم، قرارگاه مسکونی بود که آن‌قدر شخصیت‌ها خوب طراحی‌ شده بودند و همچنین به خوبی نیز بازی می‌شدند که توجه نمی‌کردم با آن فضا تجربه‌ای دارم یا نه .

وی با ارزیابی همکاری با مسعودی، عنوان کرد: کار کردن با مشهدی خیلی تجربه خوبی است از این بابت که با تعامل با بازیگر جلو می‌رود که رخ داد خوبی بوده و برای بازیگر تجربه هیجان‌انگیزی است به دلیل این‌که فرد می‌داند خود نیز در شکل‌گیری آن شخصیت دخیل است. موقعی که فیلم‌نامه را خواندم آن شخصیت، شیرازی نبود، غیرازاینکه خود من اصالتاً شیرازی هستم تصور می‌کردم به‌عنوان زائر در شهر مشهد که از تمامی نقاط ایران و حتی دنیا حضور پیدا می‌کنند و تصور می‌کردم جالب است اگر این شخصیت رنگ متفاوتی داشته باشد چراکه بقیه از تهران آمده بودند ولی این فرد با لهجه دیگری وارد صحنه می‌شود.
مقتدی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری شخصیت خود در نوروز رنگی، مطرح کرد: مسعودی پیشنهاد من را پذیرفت و پس از آن نیز در آن راستا با هم صحبت می‌کردیم و این شخصیت پرورش پیدا کرده و وجوه دیگری از مادرانگی و از مادری که در دهه شصت در حال مادری کردن است، نمایان شد. در واقع رابطه پدر و مادر با فرزند در دهه‌های مختلف تفاوت‌هایی دارد و این مهم بود که مسعودی پیشنهادهایی را که می‌دادم، می‌پذیرفت چراکه از تجربه‌های دیداری و شنیداری استفاده کرده بودم .

این بازیگر در پایان با اشاره به بازی در نمایش فعلی خود، ابراز داشت: در حال حاضر در نمایشی در حال بازی هستم که در جشنواره فجر به روی صحنه خواهد رفت. اسم نمایش سگک است و در آخرین جشنواره تئاتر مقاومت شرکت کرد و کاندیدای شش جایزه بود که پنج جایزه را نیز در مرحله کشوری کسب کرد. در این نمایش نقش یک مادر شهید را بازی می‌کنم که برای خودم تجربه خیلی خاصی است چراکه نسلی هستم که جنگ را تجربه کردند؛ پدر من نظامی بوده است و به همین دلیل جنگ را از نزدیک‌تر تجربه کردم. این نمایش برای من و در زندگی‌ام نقطه عطفی است، به همین دلیل کار کردن در این حوزه برای من با تفاوت خاص، قابل‌درک و قابل‌لمس است .

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار