امدادرسانی هوایی به روستاهای گرفتار شده در برف

اردبیل (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل اعلام کرد امدادرسانی هوایی جمعیت هلال‌احمر اردبیل به‌منظور رساندن موادغذایی و مایحتاج ضروری به روستائیان محصور در برف این استان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی هوایی به روستاهای گرفتار شده در برف

به گزارش اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل، مهدی خدمتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به تداوم امدادرسانی به روستا‌های محصور در برف اظهار کرد: از ابتدای بارش برف در استان اردبیل، راه حدود ۳۰۰ روستا‌های استان مسدود شده بود که با تلاش راهداران، بیش از نصف این راه‌ها بازگشایی شد.

وی افزود: کولاک برف باعث مسدود شدن مجدد این راه‌ها شد که هم‌اکنون راه حدود ۸۰ روستا مسدود بوده که راهداران در تلاشند تا در سریع‌ترین زمان این راه‌ها بازگشایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به صعب‌العبور بودن راه ۲۰ روستا تصریح کرد: راه برخی روستا‌ها در یک روز بیش از ۶ بار بازگشایی شده که به‌دلیل شدت کولاک مجددا این راه‌ها مسدود شده است.

خدمتی به کولاک شدید در راه‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: مردم از تردد و مسافرت‌های غیرضرور به جد پرهیز کنند و در صورت ضرورت تردد در جاده‌ها حتما به تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ مجهز شوند.

وی ادامه داد: در راه‌های اسالم ـ خلخال، سرچم، گردنه صائین و تعدادی از راه‌های اصلی استان شاهد شدت کولاک هستیم و امکان تردد بدون زنجیرچرخ در این راه‌ها امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان با تقدیر از اقدامات سپاه حضرت عباس (ع) استان در امدادرسانی به روستا‌های محصور در برف اذعان کرد: سپاه استان با استفاده از خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین اقدام به بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی کرده و غذای گرم بین روستا‌ها توزیع کرد که قابل تقدیر است.

عزت‌الله ضربی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل نیز بیان کرد: در تلاشیم تا امدادرسانی به روستا‌هایی که از طریق زمینی مقدور نیست، از طریق امداد هوایی انجام شود.

وی افزود: تاکنون از طریق زمینی و توسط خودرو‌های کمک‌دار در بیش از ۳۰ روستای استان اردبیل بسته‌های غذایی و مایحتاج ضروری توزیع شده و از طریق هوایی نیز در ۱۳ روستا بیش از ۱۰هزار قرص نان و جیره‌های غذایی توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: از ابتدای بارش برف در استان، به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ خودرو در قالب بیش از ۲هزار خانوار امدادرسانی شده است.

ضربی ادامه داد: در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، خلخال، مشگین شهر، نمین و نیر به ۷۰۰ نفر اسکان اضطراری انجام شده و ۱۲ مورد پشتیبانی از عملیات اورژانس نیز انجام شده است.

ویگفت: در این مدت، ۶۴۲ بسته غذایی، ۴۶هزار و ۶۰۰ قرص نان، ۴۰ تخته پتو و بسته‌های غذایی توسط امداد زمینی و هوایی به روستا‌های محصور در برف ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار