کریم باقری:

از آسیا کنار رفتیم اما هیچ مدیری بازخواست نشد

تهران (پانا) - مربی پرسپولیس ابراز امیدواری کرد تا مدیران جدید این باشگاه بتوانند مشکلات را حل کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
از آسیا کنار رفتیم اما هیچ مدیری بازخواست نشد

کریم باقری به نوعی نماد پرسپولیس است. مربی آرامی که خدمات بزرگی به سرخپوشان و تیم ملی داشته و همواره شخصیت خود را حفظ کرده است. بعد از برد مقابل فولاد و قبل از بازی ملی برابر عراق، با کریم باقری به صحبت پرداختیم که می‌خوانید:

بازی مقابل فولاد را چطور دیدید؟

بازی سختی بود. فولاد همیشه تیم خوبی بوده و از زمانی که نکونام را در اختیار گرفته‌اند، فولاد اوضاع بهتری پیدا کرده است. در اوایل بازی، شاید خواسته‌های یحیی گل‌محمدی به خوبی از سوی بازیکنان اجرا نشد و یکی، دو موقعیت به حریف دادیم اما در ادامه، نمایش بهتری را ارائه کردیم و به بردی باارزش دست یافتیم. ان‌شاءالله در بازی‌های آینده هم با قدرت و امیدواری بیشتری می‌جنگیم.

صدرنشینی مشترک پرسپولیس را واقعی می‌دانید؟

از اینکه به صدر رسیدیم، حس خوبی داریم؛ چه بسا در این شرایط با همه مشکلاتی که داشتیم، امتیازات خیلی خوبی گرفتیم و خودمان را برای موفقیت‌های بزرگ‌تر آماده می‌کنیم. البته شرایط باشگاه طوری است که اگر تیم‌های دیگر بودند، نمی‌توانستند به راحتی از این وضعیت عبور کنند و قدعلم کنند. به همین دلیل است که می‌گویم ما، بازیکنان بزرگی داریم که با این شرایط، بهترین تلاش و نمایش را ارائه می‌دهند. هر امتیازی که برای رسیدن به صدر کسب کرده‌ایم، با سختی فراوان به دست آمده و به همین دلیل صدر جدول، تعارفی نیست که بخواهیم آن را به تیم دیگری تعارف بزنیم.

مهاجمان زیادی هم برای ایجاد تغییر در نتایج ندارید!

بله، حق با شماست. مسلماً برای دور برگشت، نیاز به تقویت تیم داریم اما فعلاً باشگاه به خاطر مشکلات جاری، شرایط خاصی دارد. باید ابتدا به وضعیت بهتری برسیم چون اگر برای نیم فصل دوم بازیکن نگیریم کارمان به مشکل برمی‌خورد. در ادامه فصل، اکثر بازی‌ها خارج از خانه است و نشان می‌دهد کار خیلی سختی پیش رو داریم.

چه رقبایی را سخت‌تر می‌دانید؟

تیم‌هایی مثل استقلال، مس و گل‌گهر به اضافه سپاهان هستند که باید با آنها رقابت داشته باشیم. در واقع خودمان باید هر بازی پیروز شویم و منتظر امتیاز از دست دادن حریفان‌مان باشیم. از حالا دنبال شعار دادن و قول دادن نیستیم اما مسلماً در هر بازی تلاش می‌کنیم که پیروز شویم و بهترین موفقیت‌ها را رقم بزنیم.

کمیته استیناف هم قرار است سه‌شنبه حکم خودش در مورد مهم‌ترین پرونده این فصل را اعلام کند. فکر می‌کنید چه اتفاقی رخ بدهد؟

ما کاری به این موارد نداریم و منتظر اتفاق خاصی نیستیم چون یاد گرفته‌ایم حواس‌مان فقط به کارخودمان باشد. قطعاً کمیته استیناف هم کار خودش را انجام می‌دهد.

عملکرد مدیریت جدید را چطور می‌بینید؟

باشگاه ما آنقدر مشکلات دارد که واقعاً کار در آن خیلی دشوار است اما امیدواریم با حضور مدیران جدید، این مشکلات به مرور حل شود تا بتوانیم راحت‌تر کار کنیم و دغدغه کمتری داشته باشیم.

گل‌محمدی تلویحاً معترض شده که قرار بود پول بازیکنان را بدهند اما خبری از این موضوع نشده!

بله و هر چقدر این اتفاق‌ها تکرار شود به ضرر تیم خواهد بود چون بازیکنان هم تا حدی می‌توانند مشکلات را تحمل کنند. مدیریت باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد تا مشکلات را حل و فصل کند.

شما به‌عنوان بزرگتر تیم با مدیرعامل درباره مشکلات تیم صحبت نکردید؟

هر کسی باید به وظیفه خودش عمل کند و سرمربی تیم هم در رابطه با مشکلات تیم حرف زده است. یحیی همه موارد را گفته و به همین دلیل، نیازی به جلسه من با مدیرعامل نیست.

بعد از جدایی بوژیدار رادوشویچ، نگران شرایط دروازه‌ نیستید؟

اجازه دهید چند روزی از نیم فصل بگذرد تا بازیکنان و کادرفنی استراحت داشته باشند. قطعاً داود فنایی هم به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها روی این مسأله کار می‌کند؛ مسلماً ما به جذب گلر دوم نیاز جدی داریم.

چند سالی است که قهرمان جام حذفی نشدید. این موضوع می‌تواند انگیزه موفقیت در تورنمنت امسال باشد؟

فرقی ندارد، ما در همه بازی‌ها با تمام وجود ظاهر می‌شویم و هیچ جامی را «باری به هر جهت» نمی‌گیریم. این بار هم با همه توان کار می‌کنیم تا به خواسته خودمان برسیم.

برای قهرمانی در سوپرجام و پیروزی مقابل فولاد چقدر امیدوارید؟

بازی سختی است اما حتماً دنبال رقم زدن آن اتفاق خوب برای هواداران‌مان در سوپرجام هستیم اما فعلاً این مهم است که چند روزی استراحت کنیم.

در خصوص حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از آسیا چه صحبتی دارید؟ آیا موفق شده‌اید که این موضوع را هضم کنید؟

همیشه وقتی این اتفاق‌ها در فوتبال‌مان رخ می‌دهد، مسئولان خودشان را کنار می‌کشند. کدام مسئولی را دیده‌اید که بیاید و در این مورد حرفی بزند. بعد از جریاناتی که برای دو تیم رخ داد، هیچ کدام از مدیران فوتبالی و ورزشی ندیدیم که بیاید و واقعیت‌ها را بگوید یا اصلاً از سوی مسئولان امر بازخواست شود. اتفاقی هم که رخ داد به ضرر تیم ما تمام شد و خودمان و هواداران‌مان را خیلی ناراحت ساخت.

حذف از آسیا انگیزه بازیکنان تیم‌تان را کمتر نکرده؟

نه بازیکنان ما همیشه با انگیزه بالا کار می‌کنند تا مدعی اصلی قهرمانی باشند و از کورس خارج نشوند. در واقع درون تیم ما همه چیز عالی است و خبرهای دیگری که می‌شنوید، همگی بیرون از تیم است.

در رابطه با دیدار تیم ملی مقابل عراق چه صحبتی دارید؟

بازی حساسی با عراق داریم اما با دعوت لیست جدید و حضور تمامی بازیکنان و لژیونرها، حتماً در فرصت باقیمانده چند جلسه تمرین خیلی خوب را انجام خواهیم داد تا با قدرت کامل به مصاف عراق برویم و ان‌شاءالله با برد صعودمان را قطعی کرده و جشن ملی را به امید خدا پس از پیروزی بر عراق برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار