ویس‌کرمی در گفت‌و‌گو با پانا:

اگر دولت بار مالی را بپذیرد، لایحه رتبه‌بندی تصویب می‌شود

امیدواریم هرچه زودتر نامه مکتوب دولت درباره پذیرش بار مالی به شورای نگهبان برسد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه ایراد عمده شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان در خصوص بار مالی است، گفت اگر دولت بار مالی لایحه رتبه‌بندی را بپذیرد، لایحه تصویب می‌شود، در غیر این صورت لایحه تصویب نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اگر دولت بار مالی را بپذیرد، لایحه رتبه‌بندی تصویب می‌شود

طرح رتبه‌بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است. این طرح یکی از طرح‌های پر سرو صدای این روزها در مجلس است.

۲۴ آذر ماه، مجلس شورای اسلامی لایحه رتبه‌‌بندی معلمان را به تصویب رساند اما شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفت و بار دیگر لایحه به مجلس بازگشت تا ایرادات مد نظر این شورا رفع شود.

روز گذشته ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان با حضور نماینده آن شورا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

مهرداد ویس‌کرمی در گفت‌وگو با پانا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: «در جلسه روز گذشته با حضور نمایندگان دولت و سخنگوی شورای نگهبان و اعضای کمیسیون ایرادات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت. شورای نگهبان یکسری ابهام گرفته است که به راحتی قابل رفع است.»

وی افزود: «ایراد عمده شورای نگهبان در خصوص بار مالی است. علی‌رغم اینکه دولت محترم گفته است که در جهت تصویب لایحه رتبه‌بندی با مجلس همراهی می‌کند و موافق رتبه‌بندی است اما تا امروز نامه رسمی و کتبی به شورای نگهبان ارائه نداده است و چون شورای نگهبان هم بعد از مدتی انتظار، نامه‌ای دریافت نکرده است، ایراد اصل ٧۵ قانون اساسی یعنی بار مالی را گرفته است.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان‌ کرد: «امروز پاشنه آشیل لایحه رتبه‌بندی معلمان، بار مالی است و ریش و قیچی به دست دولت است و اگر دولت بار مالی را بپذیرد، لایحه تصویب می‌شود. در غیر این صورت لایحه تصویب نخواهد شد و چون لایحه است و از طرف دولت تصویب شده است، کاری نمی‌توان کرد.»

ویس‌کرمی خاطر نشان کرد: «ان‌شاءالله با همکاری و همراهی دولت و پذیرش بار مالی ولو با اصلاحاتی، لایحه رتبه‌بندی به نتیجه برسد. امیدواریم این کار صورت بگیرد؛ قول‌هایی هم بنا بر اظهارات شفاهی داده شده است امیدواریم نامه مکتوب دولت به دست شورای نگهبان برسد و ما نیز ابهامات را رفع کنیم و مشکل حل شود.»

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در خصوص نشست کمیسیون آموزش با سخنگوی شورای نگهبان، گفت با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس، قرار است نامه‌ای از جانب دولت ارائه شود و بار مالی مربوط به سال ١۴٠٠ ناشی از اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان پذیرفته شود. به همین جهت در نشست روز گذشته کمیسیون به بندها و ایرادات مربوط به بار مالی ورود نکرد و سایر ایرادات برطرف شد و فقط بررسی ٢ مورد به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد. با توجه به اینکه بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی در سالیان آینده در قوانین بودجه دیده می‌‍‌‌شود، پیگیر ارسال هرچه سریع‌‎تر نامه از جانب دولت برای تقبل بار مالی ناشی از اجرای لایحه در سال ١۴٠٠ خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار